تصاویر مربوط به اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده سونی منتشر شد

عرضه اسمارت‌فون اکسپریا 1 در سال گذشته نشان داد که سونی با هدف متمایز نمودن پرچم‌دار خود از سایر گوشی‌های بازار به سراغ یک زبان طراحی کاملا جدید رفته است. اکنون به نخستین سالگرد عرضه این پرچم‌دار به بازار نزدیک می‌شویم و تصاویر منتشر شده توسط استیو همرستوفر با همکاری Slashleaks نشان می‌دهند که کمپانی ژاپنی در تدارک معرفی هندست جانشین با ظاهری نسبتا جذاب است. این اسمارت‌فون احتمالا اکسپریا 1.1 یا اکسپریا 5 پلاس نام دارد.

هندستی بدون ناچ آزاردهنده و مجهز به اسپیکرهای جلویی و دوربین‌های بیش‌تر

با توجه به مشخصات ورژن اولیه این محصول به‌نظر می‌رسد که هندست آینده از یک نمایشگر اولد با اندازه کمی بزرگ‌تر از 6.6 اینچ و نسبت ابعاد 21:9 بهره خواهد برد. این نمایشگر دارای حواشی جانبی تقریبا غیر قابل‌تشخیص و حواشی فوقانی و تحتانی یکپارچه‌ای است که این‌بار اندازه آن‌ها به میزان چشمگیری کاهش یافته است. بعلاوه حواشی فوقانی و تحتانی نمایشگر از یک جفت اسپیکر استریو در قسمت جلویی دستگاه میزبانی می‌کنند. به‌کارگیری اسپیکرهای استریو در بخش جلویی گوشی از زمان عرضه اکسپریا XZ3 بی‌سابقه بوده است. همچنین یک دوربین سلفی منفرد با رزولوشن 8 مگاپیکسل نیز در حاشیه فوقانی نمایشگر مستقر شده است. نهایتا پیکره‌بندی دوربین پشتی ارتقایافته نیز به گوشه فوقانی سمت چپ گوشی منتقل شده است.

همان‌طور که تصاویر امروز نشان می‌دهند؛ سونی در قسمت پشتی اسمارت‌فون اکسپریا 1.1 (یا اکسپریا 5 پلاس) از یک دوربین اصلی به‌همراه یک لنز فوق‌عریض بهره گرفته است. بعلاوه در عوض به‌کارگیری پیکره‌بندی شبه پریسکوپی از یک لنز تله‌فوتو استفاده شده است. با این‌حال سونی به منظور اطمینان از توانایی رقابتی پرچم‌دار خود از یک دوربین TOF نیز استفاده کرده است. این حسگر احتمالا به ارتقاء کیفیت عکاسی پرتره کمک خواهد کرد.

تصویر CAD اسمارت‌فون سونی اکسپریا 1.1 یا اکسپریا 5 پلاس

چنان‌چه پیرامون نحوه تاثیر این تغییرات بر ابعاد فیزیکی گوشی کنجکاو هستید؛ در این‌صورت جالب است بدانید که اطلاعات ارائه شده توسط استیو همرستوفر نشان می‌دهند که اکسپریا 1.1 با ابعاد 168.2×71.6×8.1 میلی‌متری خود در مقایسه با هندست سال گذشته اکسپریا 1 (با ابعاد 167x72x8.2 میلی‌متری) چندان بزرگ‌تر نخواهد بود. با این‌حال حمل گوشی جدید در دست احتمالا تا حدودی تسهیل خواهد شد؛ چرا که پهنای آن در مقایسه با نسل پیشین اندکی کاهش یافته است.

بازگشت مجدد جک صوتی هدفون پس از 2 سال

طراحی پرچم‌دار به‌روزرسانی شده سونی با وجود یک قاب مستطیلی‌شکل و حواشی ظاهرا آلومینیومی گوشی تکمیل می‌شود. درگاه معمول USB-C در بخش تحتانی و کلید پاور نیز در سمت راست بدنه گوشی قرار دارند. علاوه بر این برند ژاپنی از یک دکمه اختصاصی شاتر و اسکنر اثرانگشت جانبی بهره گرفته است. طی سالیان اخیر علیرغم دقت پایین‌تر اسکنرهای اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر، اکثر برندهای تولیدکننده اسمارت‌فون به استفاده از این فناوری پیشرفته روی آورده‌اند. اما ظاهرا سونی در تولید پرچم‌دار اکسپریا 1.1 کماکان کیفیت را مهم‌ترین اولویت خود قرار داده است.

با بررسی ساختار فیزیکی گوشی، وجود جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون در بخش فوقانی اسمارت‌فون توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. پیش‌تر سونی یکی از نخستین برندهای بزرگی بود که با عرضه اسمارت‌فون اکسپریا XZ2 در سال 2018 اقدام به حذف جک هدفون از هندست‌های خود نمود. اما به‌دنبال شکایات طولانی‌مدت طرفداران وفادار سونی اکنون به‌نظر می‌رسد که غول ژاپنی از رویکرد سابق صرف‌نظر کرده و در پرچم‌دار آینده خود از این مشخصه بسیار محبوب بهره خواهد برد.

زمان معرفی، عرضه و مشخصات اسمارت‌فون سونی اکسپریا 1.1 (اکسپریا 5 پلاس)

بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی سونی در جریان رویداد MWC 2020 در اواخر ماه فوریه (تنها چند هفته پس از معرفی پرچم‌داران آینده سری گلکسی S20 سامسونگ) از پرچم‌دار اکسپریا 1.1 یا اکسپریا 5 پلاس رونمایی خواهد کرد. با این‌حال در صورت تکرار سوابق تاریخی گذشته، فروش این هندست احتمالا تا اواخر ماه مه یا اوایل ماه ژوئن آغاز نخواهد شد؛ پدیده‌ای که رصت پیش‌روی بیش‌تر را در اختیار رقبا قرار خواهد داد.

تصویر CAD سونی اکسپریا 1.1 یا اکسپریا 5 پلاس

از نظر مشخصات داخلی هندست نیز انتظار می‌رود که توان پردازشی سونی اکسپریا 1.1 از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 865 ساخت کوالکام تامین شود. این پدیده به‌معنای پشتیبانی از شبکه 5G به‌صورت استاندارد است. سیستم‌عامل اندروید 10، رابط کاربری اختصاصی سونی با امکانات سفارشی بسیار محدود، حداقل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی قابل‌ارتقا سایر مشخصات پرچم‌دار آینده سونی را تشکیل می‌دهند.

نوشته تصاویر مربوط به اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده سونی منتشر شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.