تصاویر مربوط به پنل جلویی اسمارت‌فون هواوی میت ۳۰ لو رفت

یک جفت تصویر منتشر شده در شبکه اجتماعی Weibo (به نقل از وب‌سایت Huawei Central) ظاهرا پنل جلویی، دوربین و ماژول اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اسمارت‌فون هواوی میت 30 را نمایش می‌دهند. این تصاویر نشان می‌دهند که میت 30 در مقایسه با هندست ممتاز میت 30 پرو از یک ناچ با اندازه‌ای کوچک‌تر برخوردار خواهد بود. پنل جلویی دارای 2 برش با اندازه‌های متفاوت است؛ در حالی‌که مدل سال 2018 یعنی میت 20 از یک دوربین منفرد بهره می‌گیرد. این پدیده از ارتقا احتمالی دوربین سلفی و پیشرفت سیستم تشخیص چهره در هندست نسل آینده حکایت دارد.

در صورت صحت تصاویر منتشر شده، اسمارت‌فون میت 30 از یک نمایشگر مسطح بهره خواهد برد؛ در حالی‌که میت 30 پرو مجهز به نمایشگر آبشاری خواهد بود. تصاویر مربوط به میت 30 پرو نشان می‌دهند که لبه‌های خمیده در 2 سمت جانبی نمایشگر با زاویه 88 درجه‌ای به سمت پایین خم می‌شوند. چنان‌چه کاربر، نمایشگر گوشی را از سمت مقابل و به‌طور مستقیم تماشا کند؛ در این‌صورت قادر به تشخیص هیچ‌گونه حاشیه‌ای در طرفین صفحه‌نمایش نخواهد بود. میت 30 نیز دارای حواشی جانبی باریک، یک چانه کوچک و حاشیه فوقانی کمی ضخیم‌تر است. بر اساس گزارشات، نمایشگر میت 30 پرو از نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره خواهد برد؛ در حالی‌که میت 30 به احتمال فراوان مجهز به نمایشگری با نرخ نوسازی معمول 60 هرتزی خواهد بود.

تصاویر لو رفته از پنل جلویی اسمارت‌فون هواوی میت 30

توان پردازشی هواوی میت 30 از طریق تراشه جدید و بومی کمپانی یعنی کایرین 990 تامین خواهد شد. اخیرا هواوی اقدام به انتشار یک تیزر تبلیغاتی برای تراشه جدید 7 نانومتری خود نمود. این تراشه در روز 6 سپتامبر و ضمن برگزاری نمایشگاه IFA در شهر برلین معرفی خواهد شد. تراشه کایرین 990 احتمالا به‌همراه یک مودم 5G یکپارچه عرضه خواهد شد. بعلاوه انتظار می‌رود که هواوی میت 30 به‌همراه یک نمایشگر 6.5 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، 128 گیگابایت حافظه‌داخلی برای مدل پایه، پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه و یک باتری با ظرفیت 4200 میلی‌آمپرساعت روانه بازار شود.

در حال حاضر هواوی برای به‌کارگیری سیستم‌عامل بومی HarmonyOS در این گوشی هیچ‌گونه برنامه‌ای ندارد؛ لذا انتظار می‌رود که این تولیدکننده در هندست‌های سری میت 30 خود به‌صورت پیش‌فرض از نسخه مبتنی بر خدمات گوگل پلی سیستم‌عامل اندروید بهره‌برداری نماید. بر اساس پیش‌بینی‌ها، هندست‌های جدید در روز 19 سپتامبر معرفی خواهند شد.

نوشته تصاویر مربوط به پنل جلویی اسمارت‌فون هواوی میت 30 لو رفت اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.