تصاویر مربوط به ۴ گوشی جدید برند Wildfire شرکت اچ‌تی‌سی لو رفت

درآمدزایی کسب‌وکار اسمارت‌فونی اچ‌تی‌سی طی سالیان اخیر با کاهش چشمگیری مواجه شده است؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی آماده بازگشت به بازار است. تنها 1 ماه پس از معرفی 2 دستگاه جدید توسط تولیدکننده تایوانی، اکنون تصاویر مطبوعاتی لو رفته از عرضه 4 اسمارت‌فون دیگر در آینده حکایت دارند.

اسمارت‌فون اچ‌تی‌سی 10

  • اچ‌تی‌سی Wildfire E

نخستین هندست از این مجموعه ظاهرا ابتدایی‌ترین محصول در میان آن‌ها به‌شمار می‌رود. همان‌طور که دیروز اعلام شد؛ اچ‌تی‌سی Wildfire E از یک نمایشگر کوچک 5.45 اینچی با رزولوشن اچ‌دی پلاس (1440 در 720p) و نسبت ابعاد 18:9 استفاده خواهد کرد. پنل پشتی پلاستیکی گوشی احتمالا از یک لوگوی بزرگ اچ‌تی‌سی، اسکنر اثرانگشت پشتی و ماژول افقی دوربین در گوشه فوقانی سمت چپ دستگاه میزبانی می‌کند. اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که ماژول دوربین پشتی از یک حسگر اصلی 13 مگاپیکسلی به‌همراه یک حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. همچنین این اسمارت‌فون مجهز به یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی خواهد بود.

به‌طور کلی اچ‌تی‌سی Wildfire E با ورژن جمع‌وجورتر و ارزان‌تر اسمارت‌فون سال گذشته اچ‌تی‌سی دیزایر 12 شباهت فراوانی دارد. پردازنده به‌کارگیری شده در Wildfire E نیز چنین فرضیه‌ای را تقویت می‌کند؛ چرا که اچ‌تی‌سی تراشه اسنپ‌دراگون 450 را با تراشه 8 هسته‌ای پایین‌رده تولید شده توسط کمپانی UniSoC جایگزین نموده و اکنون ظرفیت رم دستگاه نیز به تنها 2 گیگابایت رسیده است. با این‌حال ظاهرا اسمارت‌فون جدید همانند هندست سال گذشته کماکان مجهز به 32 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهد بود.

همان‌طور که از یک اسمارت‌فون سال 2019 انتظار داریم؛ Wildfire E نیز به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 9 پای و رابط کاربری سفارشی اچ‌تی‌سی عرضه خواهد شد. باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از اتصال 4G LTE و جک 3.5 میلی‌متری هدفون سایر مشخصات این گوشی را تشکیل می‌دهند.

  • اچ‌تی‌سی Wildfire E پلاس

ظاهرا اچ‌تی‌سی قصد دارد در کنار نسخه استاندارد اسمارت‌فون Wildfire E از مدل دیگری رونمایی کند. این هندست فاقد ابعادی جمع‌وجور بوده و دیگر صرفا ورژن ارزان‌تر گوشی دیزایر 12 پلاس محسوب نمی‌شود. اسمارت‌فون Wildfire E پلاس به‌عنوان بخشی از این راهبرد، نمایشگر 5.45 اینچی برادر کوچک‌تر خود را با یک پنل 6 اینچی جایگزین خواهد کرد. این نمایشگر کماکان از رزولوشن اچ‌دی پلاس مشابهی (1440 در 720p) برخوردار است.

Wildfire E پلاس به منظور جلب توجه هرچه بیش‌تر کاربران و با توجه به برچسب قیمتی احتمالا کمی گران‌تر خود، پردازنده به‌کارگیری شده در مدل استاندارد را رها نموده و آن‌ را با یک تراشه 4 هسته‌ای شناخته‌شده‌تر با نام هلیو A22 شرکت مدیاتک جایگزین کرده است. تراشه هلیو A22 محصول پایین‌رده‌ای است که توان پردازشی آن با تراشه اسنپ‌دراگون 430 ساخت کوالکام قابل مقایسه خواهد بود. اسمارت‌فون سال گذشته شیائومی ردمی 6A با قیمت‌گذاری پایین‌تر از 100 دلار مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 430 بود.

  • اچ‌تی‌سی Wildfire E1

اچ‌تی‌سی Wildfire E1 از ظاهری کاملا متفاوت با کلیه اسمارت‌فون‌های اقتصادی تولید شده توسط برند تایوانی در گذشته برخوردار است. این مدل در عوض به‌کارگیری نمایشگرهای متداول‌تر 16:9 یا 18:9 از یک پنل 6 اینچی غول‌پیکر با نسبت ابعاد 19.5:9 و چانه تحتانی بزرگ استفاده می‌کند. بعلاوه نمایشگر مذکور مجهز به یک ناچ کوچک در بخش فوقانی بوده و از رزولوشن اچ‌دی پلاس (1560 در 720p) برخوردار است.

توان پردازشی Wildfire E1 همانند Wildfire E پلاس از طریق تراشه هلیو A22 ساخت مدیاتک تامین می‌شود. با این‌حال در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی قصد دارد این هندست را با 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه نماید. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی، سایر موارد ارتقایافته این اسمارت‌فون به‌شمار می‌روند.

Wildfire E1 احتمالا با سیستم‌عامل اندروید 9 پای و قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های 4G LTE به‌صورت استاندارد عرضه خواهد شد. اطلاعات لو رفته از به‌کارگیری یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی در این دستگاه حکایت دارند. اما با توجه به ابعاد گوشی به احتمال فراوان این فرضیه نادرست بوده و ظرفیت حقیقی باتری احتمالا بالاتر از این رقم خواهد بود.

  • اچ‌تی‌سی Wildfire

سری جدید اسمارت‌فون‌های شرکت اچ‌تی‌سی ظاهرا با وجود هندست چهارمی که از سایر مدل‌های فوق پیشرفته‌تر است؛ تکمیل خواهد شد. این دستگاه، اچ‌تی‌سی Wildfire نام‌گذاری شده است؛ اما منابع مستقل اعلام کرده‌اند که این اسمارت‌فون احتمالا با اسامی Wildfire E2 یا Wildfire E3 عرضه می‌شود.

این مدل با دنباله‌روی از رویکرد اسمارت‌فون Wildfire E1 از یک نمایشگر ناچ‌دار با رزولوشن اچ‌دی پلاس بهره می‌گیرد. با این‌حال اچ‌تی‌سی به منظور ایجاد تمایز هرچه بیش‌تر میان مدل‌های مذکور، اندازه قطری نمایشگر را به 6.2 اینچ افزایش داده و ناچ قطره‌ای‌شکل را با یک نمونه V شکل جایگزین نموده است. اچ‌تی‌سی Wildfire از تراشه سریع‌تر هلیو P23 شرکت مدیاتک بهره می‌گیرد که توان پردازشی آن با تراشه اسنپ‌دراگون 450 ساخت کوالکام قابل مقایسه است. براساس گزارشات، این تراشه در کنار 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین یک باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی نیز در فهرست مشخصات دستگاه به چشم می‌خورد.

پیکره‌بندی این اسمارت‌فون احتمالا با وجود یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و ماژول دوربین دوگانه در پشت دستگاه تکمیل می‌شود. این ماژول از دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و یک حسگر مجزای 5 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید؛ تصاویر مطبوعاتی مربوط به اسمارت‌فون‌های اچ‌تی‌سی Wildfire یا Wildfire E2 و E3 فاقد لوگوی برند اچ‌تی‌سی در پنل پشتی هستند. در واقع دلیل چنین پدیده‌ای این است که هندست‌های مذکور توسط یک کمپانی مستقل و به سفارش اچ‌تی‌سی توسعه پیدا کرده‌اند و تصاویر منتشر شده نیز احتمالا طراحی مقدماتی این گجت‌ها را نمایش می‌دهند.

نوشته تصاویر مربوط به 4 گوشی جدید برند Wildfire شرکت اچ‌تی‌سی لو رفت اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.