تصاویر واقعی تبلت رده‌بالای گلکسی تب اس ۳ سامسونگ، بدنه شیشه‌ای آن را نشان می‌دهد

شرکت سامسونگ برای برگزاری یک رویداد خبری در کنگره جهانی موبایل در اواخر ماه جاری میلادی در شهر بارسلون برنامه‌ریزی کرده است اما در این رویداد خبری، گوشی‌هوشمند پرچم‌دار جدید این سازنده کره‌ای یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس معرفی نخواهد شد و شرکت سامسونگ، تصمیم دارد تا تبلت گلکسی تب اس ۳ را به عنوان تبلت رده‌بالای جدید خود ارائه دهد.

چند روز پیش، دفترچه راهنمای تبلت رده‌بالای جدید سامسونگ فاش شده بود و بخشی از قابلیت‌های این محصول از جمله قلم S-Pen به نمایش گذاشته شد. به‌تازگی، تصاویر واقعی تبلت گلکسی تب اس ۳ سامسونگ ارائه شده است که از بدنه شیشه‌ای برای این محصول خبر می‌دهد و فریم فلزی اطراف، گلکسی تب اس ۳ را به یک محصول جذاب مبدل می‌سازد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

برطبق تصاویر فاش‌ شده، تبلت گلکسی تب اس ۳ به بدنه‌ای شیشه‌ای و فلزی مجهز خواهد بود؛ همانند گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۷، گلکسی اس ۶ و سری جدید گلکسی A که از بدنه شیشه‌ای استفاده می‌کند. شکی وجود ندارد که بدنه شیشه‌ای، طراحی تبلت جدید سامسونگ را جذاب‌تر می‌کند اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از بدنه شیشه‌ای، به مراقبت بالای کاربر نیاز دارد زیرا در غیر این‌صورت، بدنه شیشه‌ای تبلت گلکسی تب اس ۳ آسیب می‌بیند.

تصاویر تازه منتشر شده توسط یک رگولاتوری در تایوان فاش شده است و در این تصاویر، لوگوی شرکت سامسونگ در پشت تبلت و دوربین اصلی در بالای آن، جلب‌توجه می‌کند. هم‌چنین، مشاهده می‌شود که تبلت گلکسی تب S3 به دکمه فیزیکی Home مجهز خواهد بود و دو دکمه لمسی در اطراف آن جای گرفته است.

گلکسی تب اس ۳

با اینکه در رندر پیشین از تبلت گلکسی تب اس ۳ به نمایشگر لبه منحنی دوگانه و عدم استفاده از دکمه فیزیکی Home در این تبلت اشاره شده بود، به‌نظر می‌رسد که در واقعیت این چنین نخواهد بود و تبلت گلکسی تب اس ۳ به هیچ‌کدام از ویژگی‌های احتمالی گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس مجهز نشده است. هم‌چنین، به‌نظر نمی‌رسد که دکمه فیزیکی چهارمی در لبه‌های دستگاه وجود داشته باشد و به همین جهت، انتظار داریم که دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی بیکسبی به همراه این تبلت به صورت رسمی معرفی نشود.

شایعات و گمانه‌زنی‌های موجود در رابطه با تبلت گلکسی تب اس ۳ نشان می‌دهد که این تبلت رده‌بالا به یک نمایشگر ۹٫۷ اینچی مجهز خواهد بود و از یک صفحه‌نمایش با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل در این تبلت استفاده شده است. هم‌چنین، چهار گیگابایت حافظه رم از دیگر قابلیت‌هایی است که انتظار داریم تبلت گلکسی تب اس ۳ با آن همراه شده باشد.

گلکسی تب اس ۳

تبلت رده‌بالای جدید سامسونگ با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام، به یکی از قدرت‌مندترین تبلت‌های اندرویدی تبدیل خواهد شد اما هنوز نمی‌دانیم که چرا شرکت سازنده، از تراشه جدیدتر اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام در این تبلت استفاده نکرده است. ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک شاتر ۵ مگاپیکسلی، مشخصات‌فنی تبلت گلکسی تب اس ۳ را تکمیل می‌کند.

در نهایت، باید اشاره کرد که تبلت رده‌بالا جدید سامسونگ با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ به صورت پیش‌فرض عرضه می‌شود و رابط‌کاربری آن با پوسته Grace UX شخصی‌سازی شده است. باید اشاره کرد که در محصولات جدید سامسونگ، دیگر خبری از رابط‌کاربری تاچ‌ویز نیست و شرکت سازنده، نام این رابط‌کاربری را تغییر داده است.

گمان می‌رود که تبلت گلکسی تب اس ۳ در دو مدل با پشتیبانی از LTE و وای‌فای عرضه شود و ممکن است تنها نسخه پایه این تبلت با پشتیبانی از وای‌فای در تایوان به فروش برسد. هم‌چنین، هنوز نمی‌دانیم که تبلت گلکسی تب اس ۳ در کدام بازارها عرضه خواهد شد و انتظار داریم که شرکت سامسونگ در کنگره جهانی موبایل در این رابطه توضیح بدهد.

منبع: Softpedia