تصاویر واقعی گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی وان ایکس ۱۰ با نمایشگر ۵٫۵ اینچی فاش شد

گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی وان ایکس ۱۰ یکی از محصولاتی است که هنوز به طور رسمی معرفی نشده اما با توجه به فاصله زمانی بسیار کم تا برگزاری نمایشگاه MWC 2017 در شهر بارسلون در اواخر ماه فوریه، انتظار داریم که شرکت سازنده از این گوشی در کنگره جهانی موبایل رونمایی کند. برخلاف گوشی اچ‌تی‌سی U اولترا که در ماه گذشته معرفی شد، اچ‌تی‌سی وان ایکس ۱۰ یک محصول میان‎رده است که مشخصات‌فنی آن، چندان چنگی به دل نمی‌زند!

تصاویر تازه منتشر شده از گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی وان ایکس ۱۰، پنل جلوی گوشی و بدنه پشتی آن‌را نشان می‌دهد و البته، به ویژگی‌های احتمالی این گوشی اشاره نشده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

اول از همه، باید اشاره کنیم که نام تجاری “اچ‌تی‌سی وان ایکس ۱۰” بر روی برچسب موجود بر روی نمایشگر جلب‌توجه می‌کند و به همین جهت، انتظار داریم که شرکت تایوانی سازنده، این گوشی را تا چند هفته آینده به صورت رسمی معرفی و پس از مدت کوتاهی در بازارهای جهانی به صورت گسترده عرضه نماید.

اچ‌تی‌سی وان ایکس 10

با توجه به اینکه در تصاویر منتشر شده یا برچسب روی نمایشگر به هیچ‌یک از قابلیت‌های این گوشی اشاره نشده است، هم‌چنان باید به شایعات و گمانه‌زنی‎های پیشین در رابطه با گوشی اچ‌تی‌سی وان ایکس ۱۰ امیدوار باشیم. براساس آخرین گزارش‌ها، گوشی میان‌رده جدید شرکت اچ‌تی‌سی به صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ عرضه خواهد شد و رابط‌کاربری با پوسته سنس اچ‌تی‌سی شخصی‌سازی شده است.

مشخصات‌فنی نه‌چندان خیر‌ه‌کننده برای گوشی میان‌رده وان ایکس ۱۰

هنگامی‌که از یک گوشی‌هوشمند میان‌رده (با قیمت کم‌تر از ۳۰۰ دلار) صحبت به میان می‌آید، غالباً به دنبال گوشی‌های هوشمند ساخت سازندگان چینی هستیم زیرا در مقایسه با محصولات مشابه، از کیفیت بهتری برخوردار بوده و هم‌چنین، مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندتری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

شرکت اچ‌تی‌سی به عنوان یک سازنده تایوانی، توجه چندانی به محصولات رقیب ندارد و همواره تلاش کرده است تا محصولات جدید خود را بدون توجه به محصولات مشابه و مشخصات سخت‎افزاری آن‌ها، با شاخصه‌های سخت‎افزاری مدنظرش ارائه دهد. به همین جهت، انتظار می‌رود که اچ‌تی‌سی وان ایکس ۱۰ با پیروی از این موضوع عرضه شود و به عنوان نسخه جدیدتر گوشی اچ‌تی‌سی وان ایکس ۹ که در سال گذشته به بازار عرضه شد، نباید مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندی را از آن انتظار داشته باشید.

اچ‌تی‌سی وان ایکس 10

براساس اطلاعات فاش‌شده در رابطه با گوشی میان‌رده جدید شرکت اچ‌تی‌سی، وان ایکس ۱۰ به تراشه هشت هسته‌ای مدیاتک MT6755 (به عبارت بهتر، تراشه هلیو پی ۱۰) مجهز خواهد بود و چیپ Mali-T860 برای پردازش محتوای گرافیکی در این تراشه در نظر گرفته شده است. هم‌چنین، گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی با یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل همراه شده است و دوربین اصلی در این گوشی، ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود.

برای ثبت تصاویر و ویدیوهای سلفی، شرکت اچ‌تی‌سی از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی به عنوان شاتر ثانویه استفاده کرده است و سه گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، بخش دیگری از شاخصه‌های فنی گوشی اچ‌تی‌سی وان ایکس ۱۰ به شمار می‌رود که مشخصات‌ این گوشی میان‌رده تکمیل کرده است.

هم‌چنین، در تصویر تازه منتشر شده، مشخص شده است که حسگر تشخیص اثرانگشت در بدنه پشتی جای دارد و سه دکمه لمسی در پایین صفحه‌نمایش با آرایشی مشابه با کلیدهای نرم‌افزاری سیستم‎عامل اندروید، به کار گرفته شده است. وان ایکس ۱۰ به جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا مجهز خواهد بود و بخش دیگری از اطلاعات منتسب به این گوشی میان‌رده، نشان می‌دهد که اچ‌تی‌سی وان ایکس ۱۰ با قیمتی کم‌تر از ۳۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

هنوز برای قضاوت گوشی‌هوشمند جدید شرکت اچ‌تی‌سی بسیار زود است اما چندان نباید برای عرضه یک محصول قدرت‌مند، امیدوار باشید زیرا همان‌طور که از مشخصات‌فنی آن پیداست، اچ‌تی‌سی وان ایکس ۱۰ بیشتر به عنوان گوشی‌هوشمند میان‌رده عرضه خواهد شد و شرکت سازنده، توجه چندانی نیز به مشخصات‌ سخت‌افزاری آن مانند استفاده از تراشه هلیو پی ۲۰ مدیاتک به جای تراشه هلیو پی ۱۰، نداشته است.

منبع: Softpedia