تصاویر پتنت گوشی تاشوی اچ‌پی با طراحی پیشرفته منتشر شد!

بسیاری از کمپانی‌ها توجه خود را روی تولید صرفا 1 یا 2 نوع کالای مصرفی متمرکز می‌کنند؛ اما ظهور اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگر تاشو موجب شد تا آن‌ها در نقطه نظرات خود بازنگری نمایند. به‌نظر می‌رسد که یکی از این شر‌کت‌ها اچ‌پی نام دارد. این کمپانی یکی از تولیدکنندگان برتر در بازار لپ‌تاپ به‌شمار می‌رود. بنابراین چرا اچ‌پی قادر به تولید اسمارت‌فونی با قالب طراحی جدید نباشد؟ امروز وبسایت LetsGoDigital تصاویر مربوط به پتنت گوشی تاشو اچ‌پی را منتشر نموده است. این تصاویر به وضوح نشان می‌دهند که اچ‌پی احتمالا به‌دنبال ورود مجدد به بازار اسمارت‌فون است.

در ماه فوریه سال گذشته شرکت اچ‌پی اقدام به ثبت یک پتنت در اداره مالکیت معنوی جهان کرد. این پتنت متعلق به گوشی تاشوی اچ‌پی بوده و در روز 13 آگوست سال 2020 (23 مردادماه) موردتائید قرار گرفته است. پتنت مذکور به توصیف یک فناوری برای به‌کارگیری نمایشگرهای انعطاف‌پذیر در دستگاه‌های همراه نظیر اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها یا کامپیوترها می‌پردازد. این پتنت نشان‌دهنده طراحی تاشوی مشابه با اسمارت‌فون‌های موتورولا ریزر و سامسونگ گلکسی زد فلیپ است. وبسایت LetsGoDigital به منظور ایجاد درکی بهتر اقدام به انتشار چندین تصویر نموده است. در محتوای پتنت به رزولوشن دوربین و اندازه نمایشگر هیچ اشاره‌ای نشده است. بنابراین تصاویر طراحی شده توسط وبسایت LetsGoDigital صرفا با هدف نمایش هرچه بهتر شکل ظاهری گوشی تاشوی اچ‌پی پس از تولید آن منتشر شده است.

اچ‌پی با وجود استفاده از مکانیسم تاشوی مشابه با اسمارت‌فون گلکسی زد فلیپ از پتنت جدید خود تحت‌عنوان “استفاده از یک لولای متحرک با قابلیت تاشوندگی در موقعیت‌های مختلف” یاد کرده است. عملکرد این لولا صرفا به حالت تاشونده تا نیمه محدود نخواهد بود. با این‌حال اچ‌پی به منظور جلوگیری از آسیب‌دیدگی لولا احتمالا از یک ساختار کششی استفاده خواهد کرد. این ساختار با افزایش فشار ضخیم‌تر خواهد شد. با این‌حال از آنجا که این سبک طراحی بسیار پیشرفته است؛ لذا چنین محصولی احتمالا در آینده‌ای نزدیک عرضه نخواهد شد.

رقبای واقعی گوشی تاشوی اچ‌پی

در عوض سایر تولیدکنندگان بزرگ اسمارت‌فون به شکلی جدی بر روی نسل بعدی اسمارت‌فون‌های تاشوی خود کار می‌کنند. ظاهرا کمپانی خسارت‌دیده هواوی بر روی گوشی میت X2 کار می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست برخلاف مدل نسل قبلی مجهز به مکانیسم تاشونده به سمت داخل بوده و از نمایشگرهای ساخت شرکت‌های سامسونگ و BOE بهره خواهد برد. پتنت ثبت شده در موسسه EUIPO نشان‌دهنده قالب طراحی مشابه با مدل قدیمی‌تر میت X بوده و دارای یک سایدبار عمودی همراه با نمایشگر ثانویه است. این پتنت همچنین نشان‌دهنده یک نمایشگر تاشونده به داخل همراه با یک قلم استایلوس در شکاف عمودی قسمت جانبی است.

نزدیک‌ترین رقیب اچ‌پی یعنی سامسونگ اخیرا از گلکسی زد فولد 2 رونمایی کرد. طراحی نمایشگر گلکسی زد فولد 2 اساسا مشابه نمونه مورد استفاده در نخستین نسل این هندست است. همچنین این نمایشگر از قابلیت چرخش به سمت خارج برخوردار بوده و ساختار و کیفیت آن در مقایسه با گذشته به میزان چشمگیری ارتقاء یافته است. در حال حاضر چند تولیدکننده دیگر نیز در زمینه ساخت اسمارت‌فون‌های تاشو فعالیت می‌کنند؛ اما صرفا شرکت‌های موتورولا و لنوو این رقابت را جدی گرفته و رقابت تنگاتنگی را با هندست‌های تاشوی سامسونگ به‌راه انداخته‌اند.

نوشته تصاویر پتنت گوشی تاشوی اچ‌پی با طراحی پیشرفته منتشر شد! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.