تصویر شماتیک اسمارت‌فون هواوی نوا ۵i پرو با نمایشگر حفره‌دار منتشر شد

روز گذشته شرکت هواوی با برگزاری مراسمی در چین از هندست‌های سری نوا 5 خود شامل نسخه معمولی نوا 5، نوا 5i و یک مدل پرو رونمایی کرد. با توجه به قرارگیری نام و تصاویر نوا 5i پرو در وب‌سایت یک خرده‌فروشی چینی پیش از عرضه این هندست، انتظار می‌رفت که هواوی از مدل مذکور نیز رونمایی کند؛ اما این اتفاق رخ نداد و اکنون مشخص شده که این تصاویر، نادرست بوده‌اند.

تصاویر منتشر شده در وب‌سایت خرد‌ه‌فروشی، نوا 5i پرو را به‌همراه یک ناچ معمول، اسکنر اثرانگشت در پشت دستگاه و 4 عدد دوربین شامل 2 دوربین جلویی و 2 دوربین پشتی نمایش می‌دهند. با این‌حال تصویر شماتیک منتشر شده توسط یک خبرچین قابل‌اعتماد با نام ایوان بلاس، نمایی متفاوت از اسمارت‌فون نوا 5i پرو ارایه می‌دهد.

تصویر منتشر شده در وب‌سایت خرده‌فروشی چینی JD.com

بر اساس تصویر به اشتراک گذاشته شده توسط ایوان بلاس در شبکه اجتماعی توئیتر، نوا 5i پرو همانند نوا 5i مجهز به یک نمایشگر حفره‌دار بوده و از پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه همراه با اسکنر اثرانگشت و فلاش LED بهره خواهد برد.

تصویر شماتیک منتشر شده توسط ایوان بلاس

با این‌حال دوربین چهارگانه نوا 5i پرو برخلاف گوشی نوا 5i، با چیدمان مربعی‌شکل در مرکز پنل پشتی دستگاه و دقیقا بالاتر از اسکنر اثرانگشت مستقر خواهد شد. بعلاوه با توجه به این تصویر شماتیک می‌توان از وجود کلید پاور و دکمه‌های تنظیم میزان بلندی صدا در سمت راست بدنه گوشی، جک صوتی هدفون به‌همراه یک درگاه USB (احتمالا Type-C) در قسمت تحتانی و قسمت گوشی در حاشیه فوقانی نمایشگر اطمینان حاصل کرد.

در حال حاضر مشخصات سخت‌افزاری و زمان عرضه رسمی اسمار‌ت‌فون نوا 5i پرو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اما با توجه به استفاده از پسوند “پرو” انتظار می‌رود که این هندست با مشخصاتی مناسب‌تر نسبت به نوا 5i روانه بازار شود.

نوشته تصویر شماتیک اسمارت‌فون هواوی نوا 5i پرو با نمایشگر حفره‌دار منتشر شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.