تصویر گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی U با اسم‌رمز “Ocean” فاش شد

در طی چند ماه گذشته، شایعات مختلفی مبنی بر عرضه گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی با نام HTC U وجود دارد و می‌دانیم که این مدل با اسم‌رمز HTC Ocean در حال توسعه است. به‌تازگی، تصویری از گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی Ocean به دست آمده است که طراحی این محصول را به نمایش می‌گذارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، اچ‌تی‌سی U به سایر گوشی‌های عرضه شده از سری U از جمله فبلت رده‌بالای اچ‌تی‌سی U اولترا که در اوایل سال جاری میلادی معرفی و سپس عرضه شد، شباهت دارد. بدنه تمام شیشه‌ای HTC U آن‌را به یک گوشی پرچم‌دار بسیار جذاب مبدل نموده است و فلاش LED دوگانه نیز در کنار دوربین اصلی جلب‌توجه می‌کند.

لوگوی شرکت HTC در بدنه پشتی به کار گرفته شده است و سنسور تشخیص اثرانگشت نیز در حاشیه پایین نمایشگر دیده می‌شود. با اینکه بسیاری نسبت به طراحی گوشی‌های پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی خرده می‌گیرند و عرضه آن‌ها را با یک دکمه فیزیکی Home به همراه دو دکمه لمسی دیگر در حاشیه‌ پایین صفحه‌نمایش با چینش نامتقارن، یک نقطه ضعف برای طراحان شرکت اچ‌تی‌سی در نظر می‌گیرند؛ شرکت اچ‌تی‌سی هم‌چنان ترجیح می‌دهد تا گوشی‌های هوشمند خود را با چنین طراحی عرضه نماید. شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور که از استفاده از سنسورهای تشخیص اثرانگشت در زیر نمایشگر امکان‎پذیر شود، روند طراحی گوشی‌های هوشمند شرکت اچ‌تی‌سی بهبود یابد و حاشیه‌های کم‌تری را در اطراف نمایشگر این محصولات شاهد باشیم.

اچ‌تی‌سی U

از جمله قابلیت‌های گوشی پرچم‎دار HTC U می‌توان به وجود سنسورهای حساس به فشار در لبه‌های آن اشاره کرد که با تشخیص فشار وارده، عملکرد خاصی را به نمایش خواهند گذاشت؛ برای مثال، برنامه‌ی مشخصی را اجرا می‌کنند و یا این امکان برای کاربران فراهم می‌شود تا به سرعت وارد برنامه دوربین شده و به عکاسی بپردازد.

شرکت اچ‌تی‌سی، دوربین دوگانه‌ای را برای گوشی پرچم‌دار جدید خود با نام HTC U در نظر نگرفته است و هم‌چنان، گوشی‌های هوشمند این شرکت از دوربین تکی استفاده می‌کند. هم‌چنین قابلیت HDR + از جمله موارد دیگری است که انتظار داریم شرکت اچ‌تی‌سی به همراه گوشی‌ پرچم‌دار جدید خود، ارائه دهد. آن‌طور که پیداست، HTC U به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی با سنسور IMX362 سونی و یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با سنسور IMX351 مجهز خواهد بود.

بنابر شایعات، اچ‌تی‌سی Ocean یا همان اچ‌تی‌سی U که احتمالاً تا پیش از پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی معرفی خواهد شد، با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام ارائه می‌شود و انتظار داریم که شرکت اچ‌تی‌سی، آن‌را با چهار گیگابایت حافظه رم عرضه نماید.

گوشی پرچم‌دار شرکت اچ‌تی‌سی از سری U که در حال‌حاضر در بازار ارائه شده، اچ‌تی‌سی U اولترا است که از تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام با پردازنده چهار هسته‎ای استفاده می‌کند و به چهار گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. البته این مدل، بیشتر یک فبلت است و به دلیل استفاده از یک تراشه قدیمی، شرکت اچ‌تی‌سی باید گوشی جدیدی را از این سری معرفی نماید که از چیپ‌ست بالارده‌ی کوالکام در سال ۲۰۱۷ استفاده می‌کند. به همین جهت، تصمیم گرفته است تا HTC U را با اختلاف چندماهه پس از معرفی HTC U Ultra ارائه دهد.

انرژی لازم برای نمایشگر و پردازنده توسط یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت تامین می‌شود که از فناوری شارژ سریع کوالکام استفاده می‌کند و هم‌چنین، یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی WQHD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل برای آن در نظر گرفته شده است. رابط‌کاربری سنس ۹ به همراه جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید، از جمله دیگر قابلیت‌هایی است که انتظار ارائه آن‌را به همراه گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی با نام HTC U داریم.

منبع: Neowin