تعدادی از مدل‌های آی‌پد پرو اپل دچار مشکل بوت لوپ شده‌اند

تبلت آی‌پد پرو ۱۰.۵ اینچی اپل در ماه ژوئن سال 2017 عرضه شد و حالا سه سال بعد از آن به نظر می‌رسد که مشکلی برای این تبلت به وجود آمده است. اوایل این ماه، یکی از کاربران در صفحه پشتیبانی اپل نوشته که دستگاه او حتی بدون اینکه اپلیکیشنی باز باشد، هر ۳۰ الی ۴۰ دقیقه ریبوت می‌کند. این اتفاق ظاهرا بعد از آپدیت به iPadOS 13.4.1 افتاده است و کاربری دیگری نیز در ماه آوریل نوشت که آی‌پد پرو ۱۰.۵ اینچی او به‌طور مداوم ریبوت می‌کند.

در یک هفته اخیر نیز شکایت‌های زیادی از طرف کاربران وجود داشته که برخی از مدل‌های آی‌پد پرو ۱۱ اینچی هر ۱۰ دقیقه ریبوت می‌کنند. ظاهرا به‌روزرسانی و ریبوت کردن تبلت‌ها هم مشکل را حل نکرده و یکی از کاربران ریست فکتوری را توصیه کرده است. برای ریست مدل‌های 2018 و بالاتر ابتدا باید دکمه ولوم بالا و سپس دکمه ولوم پایین را فشار داد. هرچند این کار صفحه خاموش کردن دستگاه را بالا می‌آورد، اما کاربران باید دکمه پاور تبلت را تا زمان ظاهر شدن لوگوی اپل فشار دهند. دستگاه سپس به صفحه لاک، بوت خواهد کرد.

جدیدترین پست در صفحه پشتیبانی اپل، متعلق به دیروز می‌شود که در آن کاربری گفته است “چرا آی‌پد پرو من به‌طور مداوم ری‌استارت می‌شود؟” دو پست آخر این صفحه بسیار مهم هستند، چراکه ثابت می‌کند آپدیت iPadOS 13.5 هم که در تاریخ 20 مه عرضه شد، مشکل مذکور را حل نکرده است و حتی ریست فکتوری هم آن را برطرف نمی‌کند. یکی از دارندگان آی‌پد پرو گفته که دو بار سعی کرده تبلت خودش را ریست کند، اما موفق به این کار نشده است.

اپل فعلا صحبتی در این‌باره نکرده و هنوز معلوم نیست که چرا فقط تعداد کمی از دستگاه‌های آی‌پد پرو دچار این مشکل شده‌اند. ضمن اینکه ما دقیقا نمی‌دانیم آیا مشکل مذکور، مرتبط با آپدیت iPadOS 13.4.1 است یا نه. از آنجاییکه این مشکل استفاده از تبلت‌ها را غیرممکن کرده است، کاربران امیدوارند که اپل به‌زودی به‌روزرسانی جدیدی را برای رفع آن عرضه کند.

نوشته تعدادی از مدل‌های آی‌پد پرو اپل دچار مشکل بوت لوپ شده‌اند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.