تعلیق حساب کاربری رانندگان اسنپ و تپسی مبتلا به کرونا

حدود دو هفته پیش بود که امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در توییتر خود از اتصال سامانه‌های فروش بلیط به دولت الکترونیک و مطابقت کدملی مسافران با افراد دارای ویروس کرونا خبر داد، در این طرح از خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس توسط افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، جلوگیری می‌شود.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در راستای همین خبر، روز گذشته در حساب توییتری خود اعلام کرد: با همکاری خوبی که با وزارت بهداشت صورت گرفته و بر بستر دولت الکترونیک، از امروز اطلاعات تمامی مسافران هواپیما و قطار بین شهری، با بانک اطلاعاتی مبتلایان به کرونا تطبیق داده می‌شود و از جا به جایی افرادی که مبتلا هستند جلوگیری خواهد شد. امروز چند مسافر هواپیما به فرودگاه بازگردانده شدند. این طرح برای اتوبوس‌های بین شهری نیز از سه شنبه اجرا می‌شود.

جهرمی همچنین در توییتی دیگر با تاکید به اضافه شدن سامانه‌های تاکسی‌های اینترنتی به این طرح گفت: دو شرکت اسنپ و تپسی نیز بررسی رانندگان خود را با اتصال به دولت الکترونیک و بانک اطلاعاتی مبتلایان به کرونا آغاز کردند. تا کنون حساب کاربری چند صد راننده مبتلا به کرونا تعلیق شده است. دیگر شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی نیز موظف ‌هستند طی این هفته به دولت الکترونیک متصل شوند. برای رانندگان مبتلا بسته حمایتی خواهیم داشت.

نوشته تعلیق حساب کاربری رانندگان اسنپ و تپسی مبتلا به کرونا اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.