تغییرات گسترده در گوشی گلکسی X تاشوی سامسونگ

گوشی گلکسی X تاشوی سامسونگ

تغییرات گسترده ای در گوشی گلکسی X تاشوی سامسونگ به دلیل هزینه های بالای تولید و فاجعه گلکسی نوت ۷ اتفاق خواهد افتاد.

طی چند روز اخیر، شایعات در مورد گوشی جدید تاشوی سامسونگ که آن را پروژه Vally نامگذاری کرده اند، افزایش یافته است. کارشناسان معتقدند که تولید انبوه صفحه نمایش این گوشی در نیمه دوم سال میلادی آینده انجام خواهد شد. این صفحه نمایش خمیده که نسل ششم OLED های خمیده است، پیش نیاز اصلی برای تولید این گوشی است. کارشناسان معتقدند تا انتهای سال آتی میلادی، شرکت های سامسونگ و ال جی موبایل هایی با استفاده از این تکنولوژی جدید به بازار عرضه خواهند کرد.

سامسونگ اخیرا اقدام به ثبت پتنتی نموده و شکل ظاهری گوشی خود را به ثبت رسانده است. این گوشی دراز، در وسط بدنه خود دارای یک لولای اتوماتیک است که قابلیت خم شدن را به گوشی اضافه کرده است. از آنجایی که پتنت ثبت شده جزئیات کامل گوشی را نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد سامسونگ به مراحل نهایی طراحی این گوشی رسیده است.

گوشی گلکسی X تاشو سامسونگ

در گذشته عنوان شده بود که این گوشی در بهار سال آتی همراه با رونمایی از گلکسی اس ۸ روانه بازار خواهد شد، ولی اخبار جدید حاکی از عدم ارائه این محصول تا پایان سال آتی است. یک نشریه کره ای اعلام کرده که سامسونگ در مورد ارائه این محصول به بازار مردد است و حتی در صورتی که تصمیم به ارائه محصول بگیرد، این اتفاق قطعا زودتر از نیمه دوم سال آتی نخواهد افتاد.

مشخصا سامسونگ پس از فاجعه گلکسی نوت ۷ محتاط تر از گذشته در ارتباط با معرفی محصولات جدید عمل میکند و حساسیت خاصی به زنجیره تامین و سخت افزارهای استفاده شده در گوشی نشان می‌دهد. علاوه بر این، ماهیت تکنولوژی استفاده شده در صفحه نمایش قابل انعطاف این محصول، هزینه تمام شده محصول را بالا برده و چون این نوع گوشی‌ها مخاطبان خاصی دارند، احتمال کنسل شدن پروژه به دلیل هزینه بالا نیز وجود دارد. شاید سامسونگ به این نتیجه برسد که مشتریان برای گوشی جدید تاشوی سامسونگ حاضر به پرداخت قیمت بالا نباشند.

در طی روزهای گذشته، شایعاتی وجود داشته که شاید سامسونگ قبل از ارائه این گوشی به بازار، تبلتی با قابلیت صفحه انعطاف پذیر به بازار ارائه نماید. احتمالا دلیل این تصمیم گیری، هزینه پایین‌تر تولید تبلتی با این ویژگی نسبت به گوشی موبایل است، چون هر قدر سایز کوچک تر باشد، هزینه ایجاد چنین قابلیتی افزایش می یابد.

در هر حال به نظر می‌رسد که سامسونگ تمرکز اصلی خود را روی عرضه بی عیب و نقص گلکسی اس ۸ گذاشته و در حال حاضر توجه کمتری به گوشی انعطاف پذیر خود دارد. البته تکنولوژی مورد نیاز برای تولید این گوشی ها نزد تامین کنندگان وجود دارد و تجاری سازی آنها از نظر تکنولوژی کاملا امکان پذیر است.

از طرف دیگر، شرکت کولون که قرار است کاور پلی آمیدی این گوشی، که بجای شیشه روی صفحه نمایش خمیده این گوشی قرار خواهد گرفت را تولید کند، مدعی شده در نیمه دوم سال آتی، توان تولید ۱ میلیون از این صفحه ها را خواهد داشت.

حال سوال اینجاست که آیا سامسونگ مجددا روی ارائه این محصول تمرکز خواهد نمود و یا به دلایل ذکر شده از تولید آن منصرف خواهد شد. امیدواریم که این اتفاق نیفتد و سامسونگ بتواند تعادلی در هزینه و قیمت فروش محصول خود ایجاد کند. به نظر می رسد این قابلیت جدید، به اندازه ای جذابیت داشته باشد که بتوان برای آن قیمت بالاتری از مشتریان دریافت کرد؛ اما با توجه به افزایش چشمگیر اندازه صفحه نمایش گوشی های آیفون و گلکسی در سال آینده و کوچک شدن حاشیه بدون کاربرد این گوشی‌ها، شاید تولید گوشی با قابلیت انعطاف پذیری چندان هم جذاب نباشد. باید نشست و دید تا مسئولان غول تکنولوژی کره چه تصمیمی در ارتباط با گوشی جدید تاشوی سامسونگ خواهند گرفت.

.

منبع : phoneArena

نوشته تغییرات گسترده در گوشی گلکسی X تاشوی سامسونگ اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.