تفاهمنامه تبادل اطلاعات میان وزارت اقتصاد و وزارت کار منعقد شد

تفاهمنامه همکاری در زمینه تبادل اطلاعات میان وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور وزرای دو وزارتخانه به امضاء رسید.
این تفاهمنامه میان محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ و در سالن دولت الکترونیک منعقد شد.
 
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد این یادداشت تفاهم گفت: این تفاهمنامه برای تبادل اطلاعات مربوط به سامانه مالیاتی کشور و سازمان تأمین اجتماعی به امضا رسیده است.
 
وی افزود: نظام مالیاتی کشور، نظام گسترده‌ای است و سازمان تأمین اجتماعی نیز با جمع گسترده‌ای از کارآفرینان و فعالان اقتصادی مرتبط است به همین دلیل تفاهم تبادل داده و اطلاعات می‌تواند به فعالیت نظامات هر دو وزارتخانه کمک کند.
 
شریعتمداری تأکید کرد: فعالان اقتصادی باید مبالغی را به‌عنوان حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کنند و بخش اقتصادی نیز مالیات خود را به حساب خزانه‌داری واریز کند در این راستا سازمان حسابرسی به صورت موازی هم به مالیات و هم به پرداخت بیمه سازمان تأمین اجتماعی می‌پردازد. بر این اساس، با این تفاهمنامه فعالیت مشترکی میان این سازمان‌ها و سازمان امور مالیاتی شکل خواهد گرفت.
 
فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با تأکید بر شکل‌گیری اقتصاد هوشمند در این مراسم گفت: طبق برنامه‌ای که به مجلس و رئیس‌جمهوری تقدیم کردیم بر موضوع شکل‌گیری اقتصاد هوشمند تأکید داشتیم و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم، اقتصاد دیجیتال به طور کامل طی شود و به سمت اقتصاد هوشمند حرکت کنیم.