تلفن ثابت FCP به قزوین رسید

  
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، از واگذاری تلفن ثابت توسط شرکت‌های FCP در این استان خبر داد و گفت: شماره اختصاص داده‌شده به مشترکین این سرویس با کد استانی 028 و پیش‌شماره مربوط به هرکدام از شرکت‌های FCP خواهد بود و مشترکین خانگی این سرویس می‌توانند تلفن ثابت و اینترنت را باهم استفاده کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، یوسف رضایی نیک، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در بازدید از اداره‌ کل ارتباطات زیرساخت قزوین با اشاره به 11 شرکت جدید ارتباطات ثابت (FCP)  که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پروانه فعالیت گرفته‌اند، گفت: هرچند این شرکت‌ها پیش‌ از این تنها خدمات دسترسی به اینترنت را ارائه می‌دادند، ولی با مجوز جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از این‌ پس می‌توانند در کنار مخابرات خدمات تلفن ثابت را به مشترکین عرضه کنند و در حال حاضر چند شرکت در حال ارائه این خدمات هستند.
 
رضایی نیک، نحوه‌ واگذاری تلفن ثابت با شماره‌های جدید در کنار شرکت مخابرات را تشریح کرد و افزود: برای ارائه‌ تلفن ثابت و خدمات جانبی آن، مانند مخابرات از کد 028 استان قزوین و پیش‌شماره‌های اختصاصی هر شرکت و همچنین تعرفه‌های مصوب برای تلفن ثابت شهری و روستایی استفاده می‌شود.
 
وی افزود: ساختار فنی ارائه‌ تلفن ثابت در این سرویس بر مبنای IP است و مشترکان با هر تجهیزاتی که بخواهند، حتی نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود می‌توانند از این بستر استفاده کنند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین در پایان تصریح کرد: در مدل خانگی هم از مودم‌های ساده‌ای استفاده می‌شود تا مشترکان هم از تلفن ثابت و هم از اینترنت به‌ صورت هم‌زمان استفاده کنند.