تمام اطلاعات ذخیره شده در سرورهای مای‌اسپِیس از بین رفت

شبکه اجتماعی مای‌اسپِیس که سال‌ها از زمان فعالیت آن می‌گذارد و این روزها کنار گذاشته شده است امروز روی سایت اینترنتی خود پیامی را منتشر کرد و توضیح داد در جریان انتقال فعالیت‌های خود از یک سرور قدیمی و غیرفعال تقریبا تمام اطلاعات ۱۳ ساله مربوط به فایل‌های کاربران خود را از دست داده است.
 
این داده‌ها انواع مختلف از جمله عکس‌ها، موسیقی‌ها و تصاویر ویدیویی را شامل می‌شدند که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۵ میلادی روی سرورهای مای‌اسپیس ذخیره شد و یکی از مدیران ارشد شرکت مای‌اسپیس به صورت ایمیلی تایید کرد تمام این اطلاعات از بین رفته است.
 
در پیام منتشر شده روی سایت اینترنتی این شرکت گفته شد: «در نتیجه یک پروژه داخلی برای مهاجرت به سرور دیگر تمامی عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌های صوتی که شما طی ۱۳ سال گذشته ذخیره کرده بودید از بین رفته است و از این پس دیگر از طریق مای‌اسپیس دسترسی به آنهاوجود ندارد».
 
در ادامه این پیام گفته شد: «ما بابت این اتفاق ناراحت کننده عذرخواهی می‌کنیم. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، لطفا با مرکز حفاظت از اطلاعات ما به آدرس [email protected] تماس بگیرید».
 
لازم به ذکر است حذف اطلاعات در جریان مهاجرت به سرور جدید در سال‌های اخیر با این وسعت اتفاق نیفتاده بود، ولی این کمپانی پس از تلاش‌های فروان برای بازیابی داده‌ها و ناکامی در این زمینه، خبر مذکور را به صورت عمومی منتشر کرد.
 
منبع : zdnet 
ترجمه: همکاران سیستم