تمام چیزی که در رابطه با گلکسی نوت ۱۰eمی‌دانیم: یک گوشی ارزان با قلم S Pen

خبرهای حاکی از آن است که سامسونگ در حال کار بر روی یک نوت ارزان‌تر به نام گلکسی نوت 10e است. همانطور که می‌دانید، سری گلکسی نوت 10 از آنچه که تصور می‌شد گران‌تر است و قلم S Pen آن به این راحتی‌ها قابل دسترس نیست. با این‌حال، سال آینده ممکن است همه این شرایط تغییر کند.

به گفته وب‌سایت SamMobile، سامسونگ در حال توسعه دستگاهی به شماره مدل SM-N770F است که ظاهرا جزو هیچ‌کدام از سری‌های موجود شرکت‌ نخواهد بود. کدهای SM-Nxxx، معمولا در مورد مدل‌های گلکسی نوت به کار می‌روند، بطوریکه جدیدترین نوت‌های شرکت، دارای شماره مدل‌های SM-N9xx بودند. این موضوع، وب‌سایت مذکور را به این نتیجه رسانده که هندستی که سامسونگ هم‌اکنون در حال توسعه آن است، احتمالا یک گوشی ارزان‌تر خواهد بود.

هندست مذکور احتمالا باید ارزان‌تر از گلکسی نوت 10 باشد

برای اینکه دید بهتری درباره هندست جدید سامسونگ داشته باشیم، بهتر است نگاهی به گوشی تاشو گلکسی فولد بیندازیم که به‌زودی عرضه جهانی خواهد شد. این دستگاه، دارای شماره مدل SM-F900F است. اخیرا لو رفته بود که شرکت کره‌ای در حال کار بر روی یک نسخه ارزان‌تر آن، با شماره SM-F700F است که سال بعد معرفی خواهد شد. همانطور که ملاحظه می‌کنید، این استراتژی شماره‌گذاری مدل‌ها، کاملا با این فرضیه که شماره SM-N770F متعلق به یک هندست ارزان‌قیمت با قلم S Pen است، مطابقت دارد.

متاسفانه ما، با توجه به اینکه توسعه دستگاه ظاهرا در مراحل اولیه خود است، فعلا جزییات زیادی درباره آن نمی‌دانیم، با این‌حال، وب‌سایت SamMobile، از برخی از مشخصات آن پرده برداشته که از جمله آنها می‌توان به حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی آن اشاره کرد.

این چه هندستی می‌تواند باشد؟

درباره تعیین نوع دستگاه براساس شماره مدل آن، با اطمینان صددرصد چیزی نمی‌توان گفت و تنها می‌توان به حدس‌وگمان بسنده کرد. اما احتمالاتی که درباره آن قابل تصور است، از دو حالت خارج نیست.

یک گلکسی نوت 10e

شایعات موجود حاکی از آن است که سامسونگ می‌خواهد سال آینده سری‌های گلکسی S و گلکسی نوت خود را باهم ادغام کند. سری جدید ظاهرا گلکسی وان نامیده خواهد شد و ممکن است شامل یک دستگاه به نام گلکسی نوت 10e باشد. این هندست احتمالا پایین‌تر از گلکسی S11 و بالاتر از گلکسی S11e قرار خواهد گرفت و در واقع نسخه S Pen دار S11e خواهد بود. ضمنا شرکت برای اینکه خرید آن را برای مشتریان جذاب‌تر کند، ممکن است قابلیت‌های بیشتر و ارتقاهایی را به آن اضافه نماید.

اگر این‌گونه باشد، هندست مذکور به احتمال زیاد در کنار بقیه اعضای سری گلکسی S11 در ماه فوریه سال بعد معرفی خواهد شد. تاریخ رونمایی هنوز تایید نشده، اما براساس برنامه معمول سامسونگ، رویداد آنپک ممکن است در روز چهارشنبه ۱۹ فوریه برگزار گردد. پیش‌سفارش‌ها و بارگیری دستگاه نیز احتمالا به ترتیب از روزهای جمعه ۲۱ فوریه و جمعه ۶ مارس شروع خواهند شد.

در مورد قیمت هم اگر بخواهیم حدسی زده باشیم، با فرض اینکه اگر گلکسی S11e مانند آیفون 11 قیمت خرده‌فروشی ۶۹۹ دلار داشته باشد، در این صورت می‌توان قیمت ۷۹۹ دلار را برای گلکسی نوت 10e متصور بود. این قیمت، به سامسونگ اجازه خواهد داد تا گلکسی S11 و S11 پلاس را به ترتیب به قیمت‌های ۸۹۹ و ۹۹۹ دلار عرضه کند.

یک گلکسی نوت میان‌رده

وجود قلم S Pen، اغلب تنها دلیلی است که مشتریان را به جای مدل‌های گلکسی S، ترغیب به خرید پرچمداران گلکسی نوت می‌کند. با این‌حال، هیچ‌کس نمی‌خواهد ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر برای یک اسمارتفون بپردازد. سامسونگ می‌تواند با معرفی مدلی که از نظر قیمتی پایین‌تر از گلکسی S11e باشد، قلم S Pen را در اختیار افراد بیشتری بگذارد. این کار به نوبه خود، به میزان فروش دستگاه‌های شرکت کره‌ای کمک خواهد کرد و در ضمن آنها را متمایزتر از هندست‌های هواوی و شیائومی جلوه خواهد داد.

متاسفانه در این سناریو، تاریخ رونمایی هندست، کاملا در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد، چراکه سامسونگ می‌تواند آن را هم در رویداد MWC 2020 در ماه فوریه معرفی کند و یا در همین ماه‌های پیش‌رو. همچنین احتمال دارد که شرکت کره‌ای در مورد این گوشی خاص، پیش‌سفارش‌ها را حذف نماید و بلافاصله با معرفی دستگاه، بارگیری‌های آن را نیز شروع کند.

نوشته تمام چیزی که در رابطه با گلکسی نوت 10eمی‌دانیم: یک گوشی ارزان با قلم S Pen اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.