توسعه‌دهندگان پیش از عرضه سامسونگ گلکسی فولد قادر به تست اپلیکیشن‌های خود خواهند بود

صرف‌نظر از چالش‌های سخت‌افزاری پیش روی سامسونگ حین فرآیند توسعه اسمارت‌فون گلکسی فولد، غول کره‌ای ناچارا بایستی پیرامون تجربه کاربری و چگونگی تطبیق نرم‌افزار با قالب طراحی جدید نیز تفکر می‌کرد. بر اساس اعلام سامسونگ، فرآیند توسعه گلکسی فولد از آوریل سال 2018 و با همکاری گوگل، سایر شرکای تولیدکننده برنامه و توسعه‌دهندگان اندروید آغاز شده است.

پس از معرفی نمایشگر Infinity Flex در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان سال 2018 سامسونگ، غول کره‌ای و گوگل اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تست در چندین شهر کلیدی جهان نموده و از شرکا و توسعه‌دهندگان درخواست کردند تا اپلیکیشن‌های خود را بر روی گوشی تاشو تست نمایند. بعلاوه گوگل با عرضه سیستم‌عامل جدید اندروید 10 نویدبخش بهینه‌سازی‌های هرچه بیش‌تر در راستای سازگاری با قالب طراحی تاشو شد.

انتظار می‌رود که با انتشار اندروید 10 شاهد ارتق فعالیت‌های مقیاس‌پذیر، امکان ادامه انجام چندین کار به‌صورت هم‌زمان (Multi-resume) و بهبود برنامه شبیه‌ساز اندروید جهت پشتیبانی از تغییر وضعیت میان چند نمایشگر باشیم.

در این میان برخی اپلیکیشن‌ها مشخصا برای گلکسی فولد بهینه‌سازی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به Amazon Prime Video، App in the Air، فیس‌بوک، iHeartMedia، اپلیکیشن‌های مایکروسافت، اسپاتیفای، توئیتر و VSCO اشاره کرد.

سامسونگ به‌دنبال یافتن راهی برای دستگاه‌های تاشوی آینده است تا ازطریق آن، متداول‌ترین اپلیکیشن‌های کاربردی قادر به ارایه عملکردی مناسب بر روی پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر جدید باشند.

نوشته توسعه‌دهندگان پیش از عرضه سامسونگ گلکسی فولد قادر به تست اپلیکیشن‌های خود خواهند بود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.