توسعه فناوری فضایی یک ضرورت مدیریت صحیح کشور است

 
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: توسعه فناوری فضایی یک ضرورت برای مدیریت صحیح و بهینه کلان کشور است.
 
 به نقل از سازمان فضایی ایران، کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با حضور در پژوهشگاه فضایی ایران از دستاوردهای فضایی سازمان و پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کرد.
 
وی در این نشست با ابراز خرسندی از بازدید دستاوردهای حوزه فضایی گفت: آشنایی با ظرفیت‌های فضایی کشور فرصت مغتنمی بود و از تلاش و کوشش تمام متخصصین این حوزه برای فراهم کردن این ظرفیت‌ها برای کشور تشکر می کنم.
 
خرازی افزود: توسعه فناوری فضایی در کشور یک ضرورت برای مدیریت صحیح و بهینه کلان کشور است چرا که اگر به اطلاعات صحیح و به روز دسترسی نداشته باشیم، نمی توانیم تصمیمات صحیح و مبتنی بر واقعیت برای مدیریت یکپارچه و صحیح کشور اتخاذ کنیم.
 
رئیس شورای راهبردی روابط خارجه توجه مقامات عالی کشور به توسعه فناوری فضایی کشور را ضروری دانست و افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره نسبت به توسعه این فناوری در کشور تاکید ویژه داشته اند و دارند و توسعه این فناوری را از جنبه خدمات و کاربردهای بسیار آن چه در مدیریت کشور و چه در کمک به دیگر صنایع کشور بسیار ضروری می دانند.
 
وی ادامه داد: در حوزه فضایی کشور لازم است تا با پرهیز از موازی کاری‌های زائد و استفاده از تمام توان و ظرفیت مراکز علمی و صنعتی و دانشگاه‌ها، از منابع و امکانات کشور بصورت صحیح و یکپارچه بهره برداری شود.
 
خرازی گفت: همانطور که در بسیاری از حوزه‌ها تحریم‌ها نه تنها نتوانست جلو پیشرفت کشور را بگیرد، بلکه باعث شد تا روی پای خود بایستیم، در حوزه فضایی نیز اراده و توان این جوانان و متخصصان مسیر توسعه علم و فناوری فضایی کشور را هموار خواهد کرد و شاهد پیشرفت و تعالی کشور در این عرصه خواهیم بود.