توشیبا برای فروش کسب و کار حسگر تصویری خود با سونی در حال مذاکره است

حسگر تصویری. توشیبا برای فروش کسب و کار حسگر تصویری خود با سونی در حال مذاکره است

وقتی که به سنسورهای تصویری که در اکثر گوشی های هوشمند مورد استفاده واقع شده فکر می کنیم، سونی بیشتر از هر شرکت دیگری خود نمایی می کند چرا که به طور گسترده ای به عنوان تکنولوژی پیشرو در این عرصه شناخته شده است.

توشیبا هم در این زمینه دارای یک کسب و کار می باشد. این شرکت با سونی رقابت می کند اما به جز اچ تی سی وان ام ۹ (HTC One M9) به سختی نام این شرکت را در ۵ گوشی هوشمند مجهز به این سنسور شنیده ایم.

حال توشیبا در مراحل نهایی مذاکرات خود برای فروش عملگر سنسور تصویر خود به سونی می باشد. این معامله حدود ۲۰ میلیارد ین (۱۶۳ میلیون دلار) براورد شده است.

این حرکت می تواند حاکی از این موضوع باشد که توشیبا بعد از رسوایی های حسابداری مخرب، درباره ی تجدید ساختار این شرکت جدی تر شده است. و به این ترتیب سونی یه عنوان رهبر جهانی در زمینه ی سنسور تصویر مورد استفاده در گوشی های هوشمند و دیگر لوازم الکترونیکی مجهز به دوربین جایگاه محکم تری را از آن خود می کند.

نیمه هادی ها هسته ی اصلی دستگاه ها و قطعات الکترونیکی توشیبا را می سازند که یک چهارم از این گروه ۶.۶۵ تریلیون ینی در درامد تولید را به خود اختصاص می دهند. اما تقریبا همه ی سود این بخش از فلش مموری نند (NAND) حاصل می شود.

مذاکرات در مورد فروش به مرحله ی نهایی رسیده است. توشیبا به دنبال محروم کردن اویتا از جدیدترین محصولش که می تواند ۳۰۰ میلی متر ویفر را اداره کند می باشد. این محصولش شامل CMOS –مکمل نیمه هادی اکسید فلزی- که از جهاتی از سونی برتری دارد می باشد.

سهم بازار جهانی توشیبا در سنسورهای CMOS در سال گذشته به ۱.۹ درصد رسید این در حالی است که سونی به ۴۰.۳ درصد رسیده است. سرمایه گذاری سونی در این کسب و کار به او در دفع افزایش رقابت از سامسونگ الکترونیک کمک خواهد کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته توشیبا برای فروش کسب و کار حسگر تصویری خود با سونی در حال مذاکره است اولین بار در عصر تکنولوژی - Techera پدیدار شد.