تولید گوشی ال‌جی جی ۶ در مقایسه با نسل قبل، هزینه کم‌تری دارد

کسب‌وکار موبایل شرکت ال‌جی در سال ۲۰۱۶ وضعیت مناسبی به دلیل اعلام زیان‌دهی در هر سه‌ماهه از سال، نداشته است و یکی از دلایل این موضوع، سرمایه‌گذاری گسترده بر روی طراحی و توسعه و بازاریابی گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۵ بوده است. با این‌حال، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که تولید گوشی ال‌جی جی ۶ در مقایسه با نسل قبل، هزینه کم‌تری برای شرکت سازنده دارد و این موضوع، می‌تواند وضعیت ال‌جی موبایل را بهبود دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

براساس تحلیل‌های صورت‌گرفته در کره جنوبی، سال ۲۰۱۷ برای تجارت گوشی‌های هوشمند شرکت ال‌جی سال خوبی خواهد بود. یک وب‌سایت کره‌ای به نقل از یک تحلیل‌گر، نوشته است که “بخش موبایل شرکت ال‌جی در سال ۲۰۱۷، یک رویه جدید را به دلیل کاهش هزینه تولید گوشی‌ پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ تا ۲۰ درصد در مقایسه با گوشی ال‌جی جی ۵، در پیش می‌گیرد.”

احتمالاً حذف طراحی ماژولار از گوشی ال‌جی جی ۶، می‌تواند بخشی از کاهش هزینه‌های شرکت سازنده را در تولید این گوشی توجیه نماید. با این‌حال، شرکت سازنده در گوشی ال‌جی جی ۵ از طراحی نیمه ماژولار آن به عنوان یک نقطه قوت یاد می‌کند؛ هرچند بسیاری از کاربران به این طراحی، چندان علاقه نشان نمی‌دهند. براساس شایعات، گوشی پرچم‌دار جدید شرکت ال‌جی به بدنه ضدآب و یک باتری غیرقابل حذف مجهز شده است.

ال‌جی جی ۶

اگر رندرهای منتشرشده از گوشی ال‌جی جی ۶ صحت داشته باشد، گوشی پرچم‌دار جدید شرکت ال‌جی از نظر طراحی به نسل قبل شباهت دارد و در طراحی آن، از برخی از المان‌های طراحی گوشی ال‌جی وی ۲۰ استفاده شده است. هم‌چنین، این گوشی به یک نمایشگر ۵٫۳ اینچی Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل مجهز خواهد بود و تراشه قدرت‌‌مند اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با چهار هسته پردازشی Kryo 280 و چهار هسته پردازشی کم‌مصرف دیگر به آن قدرت می‌دهد.

درگاه یواس‌بی Type-C، بدنه پشتی از جنس شیشه و یک باتری با ظرفیت بیشتر در مقایسه با نسل قبل، از دیگر مشخصات‌فنی فاش‌شده برای گوشی ال‌جی جی ۶ است. علاوه‌براین، انتظار داریم که شرکت سازنده، حداقل از شش گیگابایت حافظه رم در گوشی پرچم‌دار جدید خود استفاده نماید و در حال‌حاضر، چندان مطمئن نیستیم که این گوشی به حسگر تشخیص عنبیه چشم مجهز باشد؛ احتمالاً نسل بعدی یعنی ال‌جی جی ۷ یا گوشی پرچم‌دار نیمه دوم شرکت ال‌جی به این حسگر مجهز خواهد بود.

هم‌چنین، گوشی جدید ال‌جی جی ۶ برخلاف بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار جدید، از جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا استفاده می‌کند. در شایعات مختلفی آمده است که گوشی گلکسی اس ۸ بدون جک صدا عرضه خواهد شد و به همین جهت، عرضه گوشی ال‌جی جی ۶ با یک طراحی معقول، دوربین دوگانه و هم‌چنین استفاده از یک جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی را ارزشمند جلوه می‌دهد.

در رابطه با میزان فروش گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶، پیش‌تر اعلام شد که شرکت ال‌جی حداقل پنج میلیون واحد از گوشی پرچم‌دار جدید خود را به فروش می‌رساند. انتظار می‌رود که معرفی گوشی رده‌بالای ال‌جی جی ۶ در اواخر ماه فوریه و عرضه آن در ماه مارس، به فروش هرچه بیشتر گوشی پرچم‌دار جدید شرکت ال‌جی، پیش از رونمایی رسمی از گوشی گلکسی اس ۸ در ماه آوریل، کمک نماید.

منبع: Phonearena