توییتر در نهایت مجوز ویرایش توییت‌های منتشر شده را به کاربران می‌دهد

یکی از بیشترین درخواست‌ها برای توییتر مربوط به قابلیت ویرایش توییت‌ها پس از انتشار بود که ظاهرا در نهایت قرار است شاهد حضور این ویژگی باشیم. Jack Dorsey، مدیر اجرایی توییتر، در مصاحبه‌ای با سوال مجری در این خصوص مواجه گشت و در پاسخ گفت: “دلیل این که ما تا به حال اجازه انجام این چنین کاری را به کاربران نداده‌ایم این است که توییتر بر مبنای اس‌ام‌اس ساخته شده است و شما پس از ارسال پیام توانایی ویرایش آن را نخواهید داشت. توییت‌ها نیز به همین گونه عمل می‌کنند.”

دورسی در ادامه مصاحبه با بیان این که شرکت به دنبال ارایه راه‌حلی برای این مورد است، بیان کرد که به احتمال فراوان این ویژگی به صورت فرصتی سی ثانیه‌ای برای ویرایش توییت منتشر شده برای کاربران عرضه خواهد شد. در این روش پس از انتشار توییت پنجره‌ای باز می‌شود که تا 30 ثانیه به کاربر برای ویرایش مهلت می‌دهد و البته که پس از پایان این زمان دیگر خبری از این قابلیت نخواهد بود. دورسی در توجیه این روش بیان کرده که ویرایش کردن توییت‌ها می‌تواند پویایی و طبیعی بودن مکالمات در بستر توییتر را نابود کند.

نمی‌توان قابلیت ادیت برای 30 ثانیه را یک ویژگی ایده‌آل برای طرفداران ادیت توییت‌ها دانست اما شاید دیدگاه مثبت مدیران توییتر نسبت به ویرایش پیام‌ها حتی به مدت سی ثانیه این دسته را نسبت به آینده و ارایه ویژگی‌های بیشتر در این خصوص امیدوار کند.

نوشته توییتر در نهایت مجوز ویرایش توییت‌های منتشر شده را به کاربران می‌دهد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.