توییتر و فیس‌بوک خود را برای مقابله با اخبار جعلی آماده می‌کنند!

facebook-fake-news-trending توییتر و فیس‌بوک خود را برای مقابله با اخبار جعلی آماده می‌کنند!

دیروز مدیران ارشد فیس‌بوک و توییتر در کنگره آمریکا حاضر شدند و به سوالات نمایندگان درباره پلت‌فرم‌هایشان و مسایل مرتبط با اخبار جعلی و تاثیر آن‌ها بر انتخابات آمریکا پاسخ دادند. البته در این جلسه گوگل حضور نداشت.

گوگل باید جدی باشد           

دیروز با وجود اینکه جک دروسی، مدیر اجرایی توییتر و شرلی سندبرگ، مدیر ارشد امور عملیاتی فیس‌بوک، حاضر بودند، اما جایگاه نماینده گوگل با یک صندلی خالی دیده می‌شد. هرچند گوگل پیشنهاد کرده بود که به‌جای ساندار پیچای (مدیر اجرایی گوگل) یا لری پیج (مدیر اجرایی آلفابت)، افراد دیگری از این شرکت حضور یابند، ولی رییس کمیته اطلاعات سنا آن را رد کرده بود. همین موضوع بهانه‌ای دست سناتورها داد تا گوگل را آماج حملات و انتقادات خود قرار دهند. گوگل حداقل می‌توانست با شرکت در این جلسه تعهد خود نسبت به حل مسایل مطرح شده را نشان دهد.

fuqobamxgh-1491572272 توییتر و فیس‌بوک خود را برای مقابله با اخبار جعلی آماده می‌کنند!

سناتور Warner از ایالت ویرجینیا، به کوتاهی‌های اخیر گوگل درباره انتشار محتواهای خلاف واقعی که در نتایج جستجوی موتور این شرکت ظاهر می‌شوند و همچنین عدم اقدام به‌موقع آن برای مقابله با تلاش‌هایی که برای هک جیمیل صورت گرفته بود، اشاره کرد. این سناتور در جریان استماع گفت که “در عزم جدی گوگل برای حل این مشکلات تردید دارد” و بیان کرد “من فکر می‌کردم مدیریت گوگل تصمیمی اساسی برای مقابله با این چالش‌ها گرفته است.” وی همچنین گوگل را به‌خاطر اینکه مسئولان رده بالای خود برای پاسخ به سوال نمایندگان نفرستاده بود، مورد شماتت قرار داد.

فیس‌بوک و توییتر مورد بازخواست شدید قرار گرفتند       

فیس‌بوک و توییتر هم به‌رغم حضور مدیران ارشدشان در جلسه، نتوانستند از زیر بار سوالات و انتقادات سناتورها فرار کنند. در حالیکه سندبرگ درباره فیس‌بوک به پاسخ‌های کلی و سربسته بسنده کرد، اما دروسی اشتباهات شرکت را قبول کرد و برنامه‌هایش برای تغییر شرایط را توضیح داد.

همچنین از مدیران شرکت‌ها، درباره قابلیت پلت‌فرم‌های فیس‌بوک و توییتر برای فرستادن تبلیغاتی که با نشانه گرفتن افراد و گروه‌های خاص، قصد دادن اطلاعات غلط  و تاثیرگذاری در رای آن‌ها را دارند، سوالاتی پرسیده شد. سندبرگ این‌طور جواب داد که فیس‌بوک برای برخورد با این موارد، ترکیبی از سیستم‌های اتوماتیک و اصلاح‌گرها را به‌کار گرفته است. دروسی هم گفت که روش عمل توییتر در این زمینه در آینده به‌شدت تغییر خواهد کرد. وی پذیرفت که شرکت برای حل این موضوع آمادگی کافی نداشته و قوانین توییتر در این‌باره بسیار غیرشفاف بوده‌اند.

QSSWGQF4EBALHF2ALL2VFYEZFM توییتر و فیس‌بوک خود را برای مقابله با اخبار جعلی آماده می‌کنند!

وقتی در رابطه با بات‌ها (اکانت‌های جعلی و اطلاعات غلطی که با استفاده از هوش مصنوعی تولید می‌شوند) از آن‌ها پرسیده شد، دروسی گفت که توییتر در حال در نظر گرفتن سیستمی برای مشخص کردن این نوع حساب‌های کاربری برای کاربران است. اما فیس‌بوک درباره برنامه‌های شرکت برای مقابله دیپ‌فیک‌ها (ویدیوهای فیکی که واقعی به نظر می‌رسند)، دوباره به گفتن اینکه ما هم از تکنولوژی و هم نظارت انسانی برای حل این مسئله بهره خواهیم برد، اکتفا نمود.

آیا قرار است قوانینی وضع شوند؟

به‌نظر می‌رسد که در زمینه مسایل مطرح شده قوانینی از سوی قانون‌گذاران آمریکا برای هر سه شرکت گوگل، توییتر و فیس‌بوک وضع بشود. به‌گفته سناتور Burr از ایالت کارولینای شمالی، این مقررات می‌تواند شامل “مواردی برای تسهیل به‌اشتراک گذاری اطلاعات و همکاری دولت” باشد. هنوز معلوم نیست که این قوانین به چه صورت خواهند بود. ممکن است هدف از مطرح کردن آن‌ها،‌ ترساندن شبکه‌های اجتماعی برای بازنگری و اصلاح در رویه‌هایشان بوده باشد. با این‌حال، تعدادی از سناتورهای کنگره، پیشرفت‌هایی را که از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط فیس‌بوک و توییتر در جهت بهبود پلت‌فرم‌های مذکور صورت گرفته است، مورد تایید قرار دادند.

نوشته توییتر و فیس‌بوک خود را برای مقابله با اخبار جعلی آماده می‌کنند! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.