تکنولوژی تشخیص پهباد ، خلبانانی که وارد حریم ممنوعه ی پرواز می شوند را نمایش می دهد

تکنولوژی تشخیص پهباد، خلبانانی که وارد حریم ممنوعه ی پرواز می شوند را نمایش می دهد

تکنولوژی تشخیص پهباد ، خلبانانی که وارد حریم ممنوعه ی پرواز می شوند را نمایش می دهد.

از آنجاییکه محبوبیت هواپیماهای بدون سرنشین در بین مردم به شدت در حال افزایش است، بنابراین پاسخگویی به نیازهای خلبانان امری ضروری است. به دنبال رجیستری اجباری هواپیماهای بدون سرنشین در سال گذشته، دولت ایالات متحده هم اکنون به دنبال تکنولوژی های جدید برای تشخیص پهباد هایی است که خیلی نزدیک به فرودگاه پرواز می کنند. آزمایش اولیه ای که با موفقیت هم صورت گرفته است این وعده را می دهد که نه تنها می توان پهباد های متخلف را تشخیص داد بلکه افراد مسئول در برابر آنها هم شناسایی می شوند.

اداره هوانوردی فدرال (FAA) همچنان به کار خود برای اعمال قوانین جدید جهت ایمنی کامل پهباد ها در حریم هوایی ملی ادامه می دهد و کمپین های هوشیار عمومی ایجاد کرده است. این موضع شامل مواد آموزشی ارائه شده از جهت فروش،  کمپین های دیجیتالی و برنامه ی گوشی هوشمند است. هم اکنون این مسئولین در حال لیست کردن تکنولوژی های جدید برای کاهش بیشتر خطر ایمنی عمومی هستند.

FAA با دریافت بیش از ۱۰۰ گزارش در هر ماه از رویدادهایی چون پرواز خطرناک و نزدیک به خطوط هوایی پهبادها از افزایش چشمگیر این حوادث در سال گذشته خبر می دهد. ابتکار جدیدی که در اکتبر معرفی شد، با مشارکت این آژانس با شرکت خصوصی CACI در تلاش برای جلوگیری از برخورد فاجعه بار و بالقوه ی پهبادها با هواپیماهای سرنشین دار است.

این تکنولوژی تشخیص پهباد  CACI، سنسورهای فرکانس رادیویی واقع در اطراف فرودگاه را می شمارد. این سنسورها، فرکانس های استفاده شده توسط پهباد ها را تشخیص داده، سیگنال ها را زاویه یابی می کند و نه تنها مکانِ پهباد، بلکه مکان خلبان آن را نیز نقطه گذاری کرده و مشخص می کنند. این سیستم ماه گذشته برای اولین بار در فرودگاه بین المللی شهر آتلانتیک مورد آزمایش قرار گرفت.

در ماه های اخیر شاهد تعدادی رویکرد مبتکرانه برای مقابله با پروازهای پهباد، اعم از شبکه های جاذب پهباد برای پرتوهای رادیویی و به روزرسانی سیستم عامل تولید کنندگانی که پرواز در حریم هوایی حساس را مسدود می کنند، بوده ایم. FAA و CACI به تست تکنولوژی تشخیص خود در ماه های آتی ادامه خواهند داد و نتیجه ی نهایی تا آگوست ۲۰۱۶ ارائه خواهد شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

 

نوشته تکنولوژی تشخیص پهباد ، خلبانانی که وارد حریم ممنوعه ی پرواز می شوند را نمایش می دهد اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.