تیزر جدید گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ به قابلیت تازه‌ای از این گوشی اشاره می‌کند

برخلاف دیگر سازندگان که قابلیت‌های محصولات جدید خود را در کنگره جهانی موبایل در اواخر ماه جاری میلادی رونمایی خواهند کرد، شرکت ال‌جی به انتشار تصاویر جدید برای فاش‌نمودن قابلیت‌های گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ ادامه می‌دهد. به‌تازگی، تصویر جدیدی توسط شرکت ال‌‎جی منتشر شده است که به دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی ال‌جی جی ۶ اشاره می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

تصویر تازه منتشر شده توسط شرکت ال‌جی، نشان می‌دهد که گوشی ال‌جی جی ۶ قابلیتی فراتر از گوشی‌های هوشمند رده‌بالای دیگر را در زمینه هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این تصویر، عبارت “هوشمندی بیشتر” به ادغام عمیق هوش مصنوعی با دستیار صوتی در گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی اشاره می‌کند. اما دستیار صوتی‌ هوشمند گوشی ال‌جی جی ۶ توسط کدام شرکت توسعه یافته است؟

به احتمال زیاد، گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی با دستیار صوتی گوگل Assistant همراه خواهد بود. شرکت گوگل و ال‌جی، سابقه همکاری قابل‌توجهی با یک‌دیگر دارند و به همین جهت، غیرممکن نیست که گوگل به این سازنده کره‌ای اجازه بدهد تا گوشی‌ پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ را به عنوان اولین گوشی غیر گوگلی با دستیار صوتی گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال ارائه دهد.

با اینکه شرکت ال‌جی به دنبال عرضه گوشی‌هوشمند خود با دستیار صوتی گوگل Assistant است، رقیب این سازنده یعنی سامسونگ، گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را با دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی بیکسبی ارائه می‌دهد و به دلیل اینکه گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس تا اواخر ماه مارس معرفی نمی‌شود، باید برای رونمایی از دستیار صوتی جدید سامسونگ تقریباً دو ماه منتظر بمانیم.

ال‌جی جی 6

واضح است که افراد زیادی، گوشی‌هوشمند خود را براساس دستیار صوتی آن انتخاب نمی‌کنند اما عملکرد آن یکی از مواردی است که در مقایسه بین چندین گوشی‌هوشمند قطعاً در نظر گرفته خواهد شد. تقریباً همه می‌دانیم که دستیار صوتی گوگل Assistant چه قابلیت‌‎هایی را با خود به همراه دارد اما هیچ‌ چیز مشخصی از دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ نمی‌دانیم. به همین جهت، هنوز مشخص نیست که کدام‌‎یک از گوشی‌های ال‌جی جی ۶ و گلکسی اس ۸ در رقابت با یک‌دیگر در مورد “هوش مصنوعی” موفق خواهند شد.

گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ در ۲۶ فوریه به صورت رسمی معرفی خواهد شد اما این گوشی تا اوایل ماه مارس به بازار عرضه نمی‌شود. علاوه‌‎بر دستیار صوتی گوگل Assistant، گوشی پرچم‌‎دار جدید ال‌‎جی به تراشه چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام مجهز خواهد بود و از یک باتری غیرقابل حذف استفاده می‌کند.

شرکت ال‌جی هم‌چنین از یک شاسی ضد آب برای گوشی‌ ال‌جی جی ۶ استفاده کرده است و به همین جهت، گوشی پرچم‌دار جدید این سازنده ماژولار نخواهد بود.

علاوه‌براین، ال‌جی جی ۶ به یک صفحه‌نمایش کشیده‌تر در مقایسه با نسل قبل مجهز شده است و این موضوع باعث می‌شود تا جای‌گیری گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی در دست راحت‌تر باشد. در همین رابطه، شایعات از عرضه گوشی ال‌‌‍جی جی ۶ با نمایشگری با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ خبر داده‌اند. البته صفحه‌نمایش این مدل در مقایسه با ال‌جی جی ۵، از رزولوشن بیشتری استفاده می‌کند.

منبع: Softpedia