جدیدترین پیش‌بینی از فروش اسمارت‌فون‌های هواوی بسیار مثبت به‌نظر می‌رسد

به‌دنبال اعمال ممنوعیت‌های تجاری دولت آمریکا علیه هواوی در ماه مه، کسب‌وکار اسمارت‌فونی غول چینی با مشکلی بسیار جدی مواجه شد. با انتشار این خبر، تحلیل‌گران بلافاصله برآوردهای قبلی خود پیرامون میزان فروش هندست‌های هواوی را به 180 میلیون دستگاه کاهش دادند. اما اکنون اوضاع روبه بهبود است و به باور یک تحلیل‌گر، هواوی قادر به فروش تعداد بسیار بیش‌تری از هندست‌های خود خواهد بود.

براساس اظهارات Guo Minghao، هواوی تلاش می‌کند که تا پیش از پایان ماه جاری به تائیدیه گوگل و مجوز استفاده از سرویس‌های این شرکت، مجددا و به‌طور کامل دسترسی پیدا کند. پیشرفت در این زمینه بدان معناست که کمپانی در آینده‌ای نزدیک به آسانی قادر به عرضه دستگاه‌های جدیدی خواهد بود و این پدیده به‌نوبه‌ خود بایستی رشد چشمگیر فروش هواوی در سراسر قاره اروپا را در پی داشته باشد. Minghao قبلا پیش‌بینی کرده بود که تا پایان سال 2019، هواوی بین 210 تا 220 میلیون دستگاه را به فروش برساند. با این‌حال این تحلیل‌گر اکنون معتقد است که چنان‌چه همه چیز طبق برنامه به پیش برود؛ در این‌صورت هواوی احتمالا قادر به فروش مجموعا 260 میلیون دستگاه اسمارت‌فون خواهد بود. همچنین در صورت ناکامی هواوی در زمینه کسب مجدد مجوز دسترسی به سرویس‌های گوگل طی سال جاری، این کمپانی کماکان می‌تواند فروش چشمگیر 230 میلیون دستگاهی را تجربه نماید.

دلیل اصلی برای پیش‌بینی فروش مناسب‌تر هواوی این واقعیت است که در سال جاری، کسب‌وکار اسمارت‌فونی این شرکت به روند رشد چشمگیر خود در بازار چین ادامه داده است. بعلاوه فروش اسمارت‌فون‌های میان‌رده و پایین‌رده این برند در اکثر بازارهای بین‌المللی به سرعت در حال افزایش است. پشتیبانی قوی از جانب سرویس‌دهنده‌های مخابراتی و خرده‌فروشی‌ها و همچنین استراتژی بازاریابی جدی‌تر هواوی نیز از دیگر دلایل افزایش رقم پیش‌بینی شده برای فروش هندست‌های غول چینی به‌شمار می‌روند.

علیرغم این پیش‌بینی‌ها هواوی در ماه ژوئن اعلام کرد که برخلاف برنامه‌ریزی قبلی خود تا پایان سال جاری قادر به پیشی گرفتن از سامسونگ نخواهد بود. این موضوع طی مصاحبه انجام شده در اوایل ماه جاری نیز مجددا مطرح شد و کمپانی نیز در جریان مصاحبه مذکور اعلام کرد که تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان دیگر یک اولویت به‌شمار نمی‌آید. اما با توجه به کلیه علائم مثبت نمایان شده، یقینا دستیابی به این هدف طی سال آینده امری محتمل به‌نظر می‌ر‌سد.

نوشته جدیدترین پیش‌بینی از فروش اسمارت‌فون‌های هواوی بسیار مثبت به‌نظر می‌رسد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.