جستجوی کورتانا از این پس فقط در بینگ خواهد بود

 

cortana-windows10-100658621-primary.idgeمایکروسافت پنجره جستجوی کورتانا برای مرورگرهایی بجز اج و موتور جستجوهایی به غیر از بینگ را بلاک کرده است. رایان گوین در وبلاگ مایکروسافت نوشت‌:

برای اینکه تجربه جستجوی بهتری در اختیار شما قرار دهیم، مایکروسافت اج تنها مرورگری خواهد بود که زمانی در پنجره کورتانا جستجو می‌کنید، باز می‌شود.

گوین برای دفاع از عمل مایکروسافت می‌گوید که برخی نرم‌افزارها، طراحی ویندوز 10 را دور می‌زنند و شما را به موتور جستجویی دیگر هدایت می‌کنند که این تجربه جستجوی غیر قابل پیش‌بینی و غیر قابل اتکا را ایجاد می‌کند.

گرچه گوین از نرم‌افزار خاصی نام نبرده است، اما مرورگر فایرفاکس، مرورگری است که جستجوی کورتانا را به سمت خود هدایت می‌کند. گوگل کروم اگرچه این کار را نمی‌کند، اما اکتنشن‌های زیادی برای آن در کروم وب‌استور وجود دارد.

مایکروسافت دلیل خوبی برای اینکار دارد، چون می‌خواهد بغیر از خرید لایسنس، از ویندوز 10 کسب درآمد کند. علاوه بر آن مایکروسافت می‌خواهد، کاربران را به استفاده هر چه بیشتر از مرورگر اج ترغیب کند (شما بخوانید مجبور کند!) و استفاده از موتور جستجوی بینگ را افزایش دهد.

البته این اولین بار نیست که مایکروسافت همچنین کارهایی می‌کند. زمانی که شما از یک نسخه قدیمی‌تر ویندوز به ویندوز 10 آپدیت می‌کنید، مرورگر اج پیشفرض شما می‌شود، حتی اگر انتخاب نکنید. برخی از پردازنده‌ها اکنون نمی‌توان سیستم عاملی بجز ویندوز 10 روی آنها نصب کرد. تنها چیزی که عجیب بنظر می‌رسد، این است که چرا مایکروسافت از همان ابتدا این کار را انجام نداده است.

نوشته جستجوی کورتانا از این پس فقط در بینگ خواهد بود اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.