جهرمی: فردی از مشهد آمده و به من تهمت اهدای لپ‌تاپ می‌زند/ از پاسپورت حجاج برای واردات گوشی سو استفاده می کنند/از پایان وس کوتاه نمی آیم

 
 
وزیر ارتباطات گفت: به یاد ندارم که لپ تاپی اهدا کرده باشم ولی برادری که از مشهد آمده و این حرف‌ها را می‌زند یادم می‌آید که مخابرات اصفهان را بستند و 5 میلیارد از سهام مردم در آنجاست و هنوز تسویه نشده است.
 
به گزارش برنا، «محمدجواد آذری‌جهرمی» وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اتهام اهدا 200 لپ‌تاپ گفت: به خاطر ندارم که بنده ۲۰۰ دستگاه لپ‌تاپ به دولت هدیه داده باشم. از دفترم خواسته‌ام موضوع را بررسی کند و نتیجه را خواهم گفت. 
 
جهرمی افزود: اما علاقه‌مندم رسانه‌ها به مواردی که به حقوق مردم بازمی‌گردد هم بپردازند؛ مثل اینکه در سال ۸۸ همراه اول چگونه واگذار شد و از محل سود خودش اقساطش پرداخت شد. برادری که از مشهد آمده و این حرف‌ها را می‌زند یادم می‌آید که چندهزار میلیارد تومان از پول مردم آنجا ودیعه گذاری شده و باید به آنها بازگردد. عزیزان سایبری بدانند از پایان وس کوتاه نمی‌آیم.
 
وی درباره از دسترس خارج شدن تعدادی از گوشی‌های موبایل بیان داشت: 30 هزار گوشی از دست خارج شده و ما اطلاع نداشتیم و وزیر صمت هم اطلاع نداشتند، احتمالا در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است.
 
جهرمی گفت: یک گوشی 10 میلیونی که میخواهد وارد شود، برای واردکننده  1 میلیون عوارض و مالیات و ... دارد و اگر از طریق مسافر باشد 180 تومان هزینه آن است.
 
وزیر ارتباطات درباره ابتکارات برخی از افراد برای دور زدن قانون اظهار داشت: یک روز از پاسپورت حجاج استفاده می کنند، احتمالا از پاسپورت 3 میلیون نفری که می خواهند به کربلا بروند هم استفاد می‌کنند. اخیرا شنیده‌ام لب مرز در شمال غربی کشور، نصف روزه می‌روند آن ور مرز که مسافر محسوب شوند و موبایل را ثبت می‌کنند. این موضوع باید اساسی حل شود. تسهیلات برای مسافر است نه برای رانت و دور زدن قانون.
 
وی در خصوص گوشی ساخت داخل گفت: قیمت تمام شده گوشی‌ای که ساختیم 2 میلیون و هشتصد تومان است. سرعت سیستم و پردازشش خوب شده و ایرادات آن برطرف شده است. تعدادی از این گوشی‌ها را به خبرنگاران دولت می‌دهیم نه به عنوان هدیه، بلکه برای اینکه ایراداتش را به ما بگویید.