حاضر نشدن مهندس سابق اپل در دادگاه اپل و کوالکام

کوالکام به دلیل نقض حقوق مالکیت معنوی محصولات خود توسط اپل، مبلغی در حدود 31 میلیون دلار از اپل، غرامت دریافت خواهد کرد. در جلسات مختلفی که یک دادگاه در آمریکا بر سر سه پتنت کوالکام تشکیل شده است، کوالکام مدعی شده که اپل بدون اجازه این شرکت از پتنت‌های آن‌ها در آیفون‌های خود استفاده کرده است.

کوالکام گفته که شرکت اپل باید به ازای هر آیفون تولید شده، مبلغ 1.40 دلار به این شرکت پرداخت کند. پتنت‌های ثبت شده این اجازه را به یک گوشی هوشمند می‌دهند تا این گوشی هوشمند بتواند به اینترنت متصل شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های پتنت‌ها پردازش‌های گرافیکی و عمر باتری به حساب می‌آید. در واقع اگر یک پتنت تحت استانداردها و قوانین کپی‌رایت ثبت نشود، هیچ تلفن هوشمندی با آن پتنت از قابلیت‌هایی مثل دانلود برنامه و نصب برنامه‌های کاربردی نمی‌تواند استفاده کند.

اگر چه این مبلغ جریمه برای اپل زیاد نیست، اما پیروزی کوالکام در این دادگاه، ضربه بسیار مهلکی به شهرت و اعتبار اپل خواهد زد. این پیروزی کوالکام، تاثیر بسیار منفی در ارایه محصولات و نوآوری‌های جدید کوپرتینو‌نشین‌ها خواهد گذاشت.

در روز پنجشنبه خبرهایی مبنی بر این‌که مهندس ارشد سابق اپل، آرجونا سیوا برای شهادت علیه شرکت کوالکام در این دادگاه حاضر نخواهد شد، به دست رسانه‌ها رسیده است.

نوشته حاضر نشدن مهندس سابق اپل در دادگاه اپل و کوالکام اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.