حضور چهار زن در کلاس فضانوردی ناسا برای سفر به مریخ در سال ۲۰۳۱!

 

برای اولین بار، در آخرین کلاس فضانوردان ناسا، نیمی از آن‌ها را زنان تشکیل داده‌اند. خبر خوب برای بانوان این که این زنان فضانورد تا ۱۵ سال دیگر جزء اولین گروهی خواهند بود که به مریخ سفر خواهند کرد.

ناسا هر چهار یا پنج سال یک‌بار کلاس جدیدی را معرفی می‌کند و در کلاس ۲۰۱۳ خود از بین ۶۰۰۰ کاندیدا، پس از یک سال و نیم تست، این زنان را انتخاب کرد:

  • Nicole Aunapu Mann با ۳۸ سال سن
  • Anne McClain با ۳۶ سال
  • Jessica Meir با ۳۸ سال
  • Christiana Hammock Koch با ۳۷ سال

در چهارم مارس مجله glamour در توییتی با عنوان “آیا دوست دارید به مریخ بروید؟ با چهار زن که بی‌صبرانه مشتاق این سفرند، آشنا شوید” این خبر را منتشر کرد.

هر چهار زن این گروه در عملیات جنگی ارتش شرکت کرده‌اند که پیش زمینه خوبی برای مقابله آنان با سختی‌ها و خطرات احتمالی پیش روی در این سفر تاریخی خواهد بود.

مک کلین که یکی از این زنان است می‌گوید:

هیچ وقت نمی‌توانم به این فکر کنم که یک فضانورد نباشم! من در جنگ عراق به مدت ۱۵ ماه چیز‌های زیادی آموختم، مثل حمله هوایی به بال‌گردها با حضور در صف اول خط مقدم. من از روی حس وظیفه شناسی به ارتش پیوستم، اما همیشه احساس تمایل نسبت به فضانورد شدن در من وجود داشت. با وجود تناقضات بسیار این دنیا، اکتشاف فضایی می‌تواند نشانه امیدی برای حل آن‌ها باشد.

اگر این چهار نفر در پایان موفق به دریافت اجازه حضور در سفر به مریخ شوند، باید مسافتی حدود ۳۵ میلیون مایل را بپیمایند. تنها رسیدن به این سیاره ۹ ماه طول می‌کشد، بنابراین آن‌ها دو الی سه سال از زمین دور خواهند بود.

آناپو من، زن منتخب دیگر که دومین مادر در این گروه هم هست، می‌گوید:

اگر من برای این سفر انتخاب شوم، حتما برای پسرم درباره کارهایی که انجام می‌دهم صحبت خواهم کرد. او الان ۴ سال دارد اما تا آن زمان یک نوجوان یا حتی ممکن است یک جوان بیست ساله باشد. زمانی که من او را برای این سفر ترک کنم، زندگی او تغییر خواهد کرد و او یک قربانی بزرگ خواهد بود!

نوشته حضور چهار زن در کلاس فضانوردی ناسا برای سفر به مریخ در سال ۲۰۳۱! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.