حل مشکل وای‌فای گوشی‌‌های هوشمند با این چند روش‌ ساده

Header-2014-09-18-wifi-header-664x374 حل مشکل وای‌فای گوشی‌‌های هوشمند با این چند روش‌ ساده

دسترسی به اینترنت چیزی است که اگر بهترین اسمارت‌فون‌ها را در اختیار شما قرار دهند، اما نتوانید به شبکه وای‌فای وصل شوید، احساس خواهید کرد که یک چیزی کم است. خیلی از دستگاه‌های اندرویدی از قطعی‌های گاه‌وبیگاه اینترنت رنج می‌برند. برای اینکه از این مشکلات خلاصی یابید در ادامه با ما همراه باشید تا با اقداماتی که در موقع کار نکردن وای‌فای گوشی باید انجام دهید، آشنا گردید.

اصول اولیه: حالت پرواز و ری‌بوت سیستم

هیچ‌وقت ساده‌ترین راهکارها را دست‌کم نگیرید. ما اغلب مواقع به‌دنبال رو‌ش‌های پیچیده هستیم، اما جالب است که بدانید هنگامی که وای‌فای از کار می‌افتد ، یکی از راه‌حل‌های قدیمی ممکن است چاره‌ساز باشد؛ بنابراین ابتدا باید اتصال اینترنتی خود را غیرفعال و بعد دوباره فعال سازید. برای این کار یا می‌توانید از تنظیمات سریع بالای نمایشگر و خاموش کردن آیکون Wi-Fi اقدام کنید یا اگر دسترسی به آن نداشتید از طریق اپ دراور به بخش تنظیمات دستگاه بروید.

همین کار را با روتر خانگی‌تان انجام دهید: آن را خاموش کرده و بعد از حداقل دو دقیقه دوباره آن را روشن نمایید. روش ساده دیگر، روشن کردن حالت پرواز گوشی برای چند ثانیه و سپس خاموش کردن آن است.

androidpit-nexus5-problems-8-w782 حل مشکل وای‌فای گوشی‌‌های هوشمند با این چند روش‌ ساده

اگر این موارد جواب ندادند، دستگاه خود را ری‌استارت کنید. اگر مشکل مذکور بعد از به‌روزرسانی اندروید اوریو اتفاق افتاده است، اسمارت‌فون را در حالت Safe Mode ری‌استارت نمایید:

  • دکمه پاور را فشار دهید.
  • از موارد نشان داده شده روی نمایشگر، انگشت خود را بر روی گزینه Power off برای چند ثانیه نگه دارید.
  • وقتی که از شما خواسته شد آیا تمایل به ریبوت Safe Mode دارید؟ Ok را برگزینید.
  • در حالت Safe Mode، دستگاه خود را به‌طور نرمال ری‌استارت کنید.

androidpit-nexus5-problems-6-w782 حل مشکل وای‌فای گوشی‌‌های هوشمند با این چند روش‌ ساده

اگر اندروید شما نسخه ۷ (نوقا) است همین مراحل را باید طی نمایید اما اگر تمایل دارید جزییات بیشتری درباره مشکلات رایج و راه‌حل آن‌ها بدانید؛ می‌توانید این را بخوانید. حالا شما باید به شبکه وای‌فای بدون هیچ اشکالی متصل شوید، اما اگر مشکل همچنان برطرف نشد به مرحله بعدی بروید.

وای‌فای به‌خودی‌ خود قطع می‌شود

اصلی‌ترین دلیل این مسئله آن است که شما گزینه Keep Wi-Fi on during sleep را فعال نکرده‌اید. این تنظیم، برای ذخیره شارژ باتری دستگاه، شبکه وای‌فای را به‌طور اتوماتیک قطع می‌کند.

برای تغییر آن، این مراحل را طی نمایید:

  • به قسمت تنظیمات بروید.
  • Wi-Fi را برگزینید و بر روی آیکون سه‌نقطه در پایین صفحه فشار دهید.
  • وارد Keep Wi-Fi on during sleep شوید.
  • با انتخاب Yes/Always از اتصال اینترنتی خود لذت ببرید.

how_to_fix_wifi_02-w782 حل مشکل وای‌فای گوشی‌‌های هوشمند با این چند روش‌ ساده

چگونه به شبکه‌های مخفی و یا ad-hoc دسترسی داشته باشیم؟

دو چیز مانع از دسترسی خودکار شما به یک شبکه می‌شود: یا شبکه‌ای که قصد اتصال به آن را دارید به نوع خاصی تعلق دارد و یا شبکه بنا به دلایل امنیتی مخفی شده است.

در مورد مشکل اول، اکثر گوشی‌های اندرویدی برای کار با شبکه‌های ad-hoc پیکره‌بندی نشده‌اند. اما کسانی در فروم توسعه‌دهندگان XDA روشی برای دور زدن این محدودیت ارایه کردند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به این نوع شبکه‌ها وصل شوید.

هشدار: راه‌حل پیشنهاد شده توسط این توسعه‌دهندگان فقط برای کاربران حرفه‌ای است و عدم آگاهی از نحوه کار آن ممکن است باعث آسیب رسیدن به گوشی‌تان گردد.

اما در مورد شبکه‌های مخفی، می‌توانید به‌طور دستی آن‌ها را اضافه نمایید. به مسیر Settings>Wi-Fi>Add network رفته و SSID و رمز درست را وارد کنید تا دوباره به اینترنت وای‌فای دسترسی داشته باشید.

how_to_fix_wifi_03-w782 حل مشکل وای‌فای گوشی‌‌های هوشمند با این چند روش‌ ساده

مشکلات دریافت آدرس IP

حتما خیلی از شما با مشکل دریافت آدرس IP مواجه شده‌اید. گاهی اوقات به‌خاطر اینکه نمی‌تواند این پروسه را انجام دهد، کار نمی‌کند. اگر اندروید شما امکان اتصال به شبکه را ندارد، ابتدا روتر خانگی را ریبوت کنید. اگر مشکل حل نشد، یکبار ریست فکتوری نمایید.

اما اگر می‌خواهید قبل از آنکه به سراغ این روش بروید، راه دیگری را امتحان بکنید، می‌توانید از گوگل پلی استور برنامه fix wifi را دانلود نمایید.

fix-wifi حل مشکل وای‌فای گوشی‌‌های هوشمند با این چند روش‌ ساده

این اپلیکیشن، فایل‌های سیستمی وای‌فای و تعدادی از سرویس‌های اساسی که برای عملکرد بهتر شبکه ضروری هستند بازگردانده و ترمیم می‌کند. البته هرچند ممکن است ظاهر fix wifi به مذاق‌تان خوش نیاید، اما به‌محض اینکه نحوه کار آن را یاد بگیرید به‌راحتی خواهید توانست مشکلات اتصال وای‌فای را حل کنید.

how_to_fix_wifi_04-w782 حل مشکل وای‌فای گوشی‌‌های هوشمند با این چند روش‌ ساده

وای‌فای بسیار کند است

اگر از شبکه‌های وای‌فای عمومی استفاده می‌کنید، کندی اینترنت امری عادی خواهد بود، برای اینکه همزمان افراد زیادی به آن وصل هستند.

در سرویس‌های اینترنت خانگی، بعد از آنکه از عملکرد خوب روتر مطمئن شدید، سرعت شبکه را با نصب Speedtest بر روی دستگاه خود چک کنید. این اپلیکیشن، برنامه دقیق و قابل اعتمادی است که در کسری از ثانیه سرعت‌های دانلود و آپلود واقعی را به شما نشان داده و به شما در تشخیص مشکل احتمالی کمک خواهد کرد.

اگر گوشی خود را روت کرده‌اید و به اندروید آشنایی دارید، می‌توانید با دستکاری یک فایل سیستمی خاص که شامل یک کانفیک TCP/IP است، سرعت اینترنت موبایل خود را افزایش دهید.

speedtest حل مشکل وای‌فای گوشی‌‌های هوشمند با این چند روش‌ ساده

شبکه‌های وای‌فای عمومی برخی اوقات نیاز به Sign-in دارند

اگر احیانا در مکان‌های عمومی مانند فرودگاه با وای‌فای آزاد مواجه شدید و نتوانستید به آن وصل شوید، راه‌حل آن بسیار ساده است. برخی از شبکه‌های وا‌ی‌فای عمومی کاربران را ملزم می‌کنند تا قبل از ورود به شبکه، برخی شرایط را بپذیرند. شما ممکن است برای انجام این کار، به‌محض اتصال به اینترنت عمومی با یک نوتیفیکیشن از آن مطلع شوید، اما این اتفاق همیشه رخ نمی‌دهد. در این صورت، وارد مرورگر کروم یا هر مرورگری که از آن استفاده می‌کنید، بشوید. با این کار شما بلافاصله به صفحه Sign-in خاصی هدایت می‌شوید که با Skip کردن موارد نشان داده شده، به وای‌فای مکان موردنظر به‌طور آزاد دسترسی خواهید یافت.

AndroidPIT-WIFI-on_the_plane-w782 حل مشکل وای‌فای گوشی‌‌های هوشمند با این چند روش‌ ساده

تنظیمات شبکه را ریست کنید

برای ریست کردن تنظیمات شبکه گوشی خود به صورت دستی به تنظیمات دستگاه بروید و بعد از ورود به System، گزینه Backup and Restore و سپس Network settings را انتخاب نمایید. در آنجا Wi-Fi را به‌همراه بلوتوث و شبکه دیتا ملاحظه خواهید کرد. اگر گوشی‌تان رمز یا الگوی ورود دارد بعد از وارد کردن آن، عمل ریست را انجام دهید. در جریان باشید که شما با این کار همه تنظیمات اتصال را پاک خواهید کرد. اما می‌توانید مطمئن باشید که مشکل شبکه وای‌فای‌تان حل خواهد شد.

نوشته حل مشکل وای‌فای گوشی‌‌های هوشمند با این چند روش‌ ساده اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.