حل مشکل پیام No Internet, Secured در ویندوز ۱۰

پیغام No Internet, Secured  بدین معنی است که شما به اینترنت دسترسی ندارید اما همه چیز در امن و امان است! اما کمی که فکر می کنید بدین نتیجه می رسید که چطور ممکن است کسی، روی اینترنت نباشد و از طرفی امنیت آن فراهم باشد. این امنیت از طریق خود اینترنت فراهم می شود.

وقتی که به عمق ماجرا نگاه می کنیم می فهمیم که حقیقتا در این حالت شما به اینترنت دسترسی دارید اما بعضی چیزها به هم ریخته است. در سیستم های قدیمی و جدید این اتفاق رخ می دهد و روش حل آن در ادامه قابل مشاهده است:

 

برای حل این مشکل، پیکیر بندی IP را رفرش کنید

یکی از بهترین و اولیه ترین راه ها برای حل مشکل پیغام No Internet, Secured این است که IP خود را رفرش کنید. این کار کمک می کند که شما IP تان را مجددا بازنشانی کنید و از تغییر و تحولات آی پی که روی سیستم تان رخ داده، خارج شوید.

برای این تنظیمات Command Prompt را باز کنید و دستور زیر را بنوسید

ipconfig /release
ipconfig /renew

و بعد اینتر را بزنید

برای حل این مشکل، پیکیر بندی IP را رفرش کنید

بعد از انجام این کار، امیدواریم که پیغام مورد نظر از سیستم تان حذف شود.

 

ریست کردن پروتکل Winsock و حل مشکل پیام No Internet, Secured

شما می توانید کارهای زیادی را از طریق command prompt انجام دهید.

پروتکل Winsock یک بخش بزرگی از ارتباطات رایانه شما را با سرویس های شبکه کنترل می کند و تنظیم مجدد این پروتکل بسیاری از این عناصر را به تنظیمات پیش فرض خود باز می گرداند.

برای اعمال این ریست وارد کامند پرامپت شوید و دستور زیر را بنوسید

netsh winsock reset catalog

و بعد اینتر را بزنید

ریست کردن پروتکل Winsock
حل مشکل پیام No Internet, Secured با کمک کامند پرامپت

و باز هم امیدواریم بعد از اعمال این تنظیمات این دستورات روی سیستم شما حذف شوند.

اما اگر این بار مشکل حل نشود، Properties می تواند در کانکشن شما راهگشا باشد

 

تغییر در تنظیمات Properties و کانکشن شما

برای این که اتصال شما به نت فراهم شود، باید شمار زیادی از چیزهای کوچک در کنار هم به درستی کار کنند تا این اتصال فراهم شود.

خب برای ادامه این ماجرا می توانید به سادگی، به بخش کانکشن  Wi-Fi (یا Ethernet ) خود بروید. ( این گزینه در تسکبار است )

در این قسمت روی Network & Internet Settings کلیک کنید.

حالا در پنجره جدید روی Change adapter options کلیک کنید. حالا بر روی کانکشن مورد نظر خود راست کلیک کنید، و Properties را انتخاب کنید.

تغییر در تنظیمات Properties و کانکشن شما 

در پنجره Properties  که در مقابل شما باز شده است به این توجه کنید که، آپشن های زیر انتخاب شده باشند:

  • Client for Microsoft Networks
  • File and Printer Sharing
  • Internet Protocol Version 4
  • Internet Protocol Version 6
  • Link-layer Topology Discovery Responder

تغییر در تنظیمات Properties و کانکشن شما 

بعد از این که این تنظیمات را انجام دادید، OK را بزنید و بعد سیستم خود را ریستارت کنید. با این کار باید این مشکل و پیغام حل شده باشد.

 

غیر فعال کردن iPv6 در Properties کانکشن اینترنت

پیش از این ها بار ها در آموزش های مان گفته ایم که IPv6  را روی سیستم خود فعال کنید اما شاید یک بار هم که شده غیر فعال کردن آن بتواند مشکل شما را حل کند.

IPv6 پروتکل اینترنت نسبتا جدید است که بیشتر و بیشتر رایانه های شخصی از آن استفاده می کنند. از آن جا که بسیاری از آدرس های IPv4 هم اکنون از دسترس خارج شده اند، IPv6 آپشن مناسبی خواهد بود.

با این حال همیشه تمام رابطه ISP با iPv6 با هم به خوبی پیش نمی رود. پس گاهی لازم است برای جلوگیری از این تداخلات، iPv6  را غیر فعال کنید.

یا ممکن است که شما از طریق IPv4 به اینترنت متصل شده اید، اما کامپیوتر شما اساسا اجازه می دهد تا بدانید که اتصال IPv6 شما بدون اینترنت است.

غیر فعال کردن iPv6 در Properties کانکشن اینترنت
حل مشکل پیام No Internet, Secured با کمک پروپرتیس و تنظیمات کانکشن

اگر نسبت به این قضیه مشکوک هستید در بخش Properties  تیک IPv6  را بردارید و بعد تنظیمات را نهایی کنید و دوباره وضعیت را بررسی کنید.

 

استفاده از device manager  برای حل مشکل No Internet, Secured

یکی از بهترین بخش های ویندوز device manager  است که از طریق آن می توانید مدیریت عالی بر اداپتورها و درایورها داشته باشید. برای این که به device manager  دسترسی داشته باشید کافی است که عبارت device manager  را در استارت منو بنویسید و روی آیکون نتایج آن کلیک کنید تا بدین ترتیب پنجره device manager  روبروی شما باز شود.

وقتی که در این بخش قرار گرفتید روی Network adapters کلیک کنید. حالا محل آداپتور خود را مشخص کنید و روی ان راست کلیک کنید.

 

برای حل مشکل پیام No Internet, Secured در دیوایس منجر:

شما در این بخش می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. آپدیت کردن درایور
  2. غیرفعال کردن دیوایس / فعال کردن Flight mode در تسک بار / ریستارت کردن سیستم / فعال کردن دیوایس ( Enable device ) / و بعد غیرفعال کردن Flight
  3. Uninstall کردن دیوایس / ریستارت کردن دیوایس / نصب اتوماتیک دیوایس به صورت مجدد

در مورد گزینه ۳: در ضمن مساله حل مشکل پیام No Internet, Secured ، شما به محض این که دیوایسی را Uninstall  کردید و سیستم را ریستارت کردید، به محض بالا آمدن سیستم، خود ویندوز آن را نصب می کند. اگر آداپتور شما، یا درایور شما به صورت USB وصل است، می توانید فقط کابل را بکشید و دوباره وصل کنید. این گونه نصب تمیزی از آن در اختیار شما قرار می گیرد.

این تمام راه هایی بود که ما بیاد داشتیم تا به کمک آن بتوانید مشکل No Internet, Secured را حل کنید. اگر راه حل دیگری به ذهنتان رسید آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید

منبع

نوشته حل مشکل پیام No Internet, Secured در ویندوز ۱۰ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.