خالق فاینال فانتزی در تلاش برای ساخت عنوانی جدید است

حدود 30 سال از تولد عنوان Final Fantasy می گذرد و این فرنچایز توانسته با حفظ کیفیت خود به حیاتش در صنعت سرگرمی ادامه دهد. یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت بازی مورد بحث، به حضور هیرونوبو ساکاگوچی، که به عنوان پدر سری فاینال فانتزی نیز شناخته می شود، بر می گردد. حال، به نظر می رسد وی خواهان فعالیت روی پروژه جدیدی در سال جاری است.
 
 
براساس مصاحبه ساکاگوچی با مجله فامیتسو، او تصمیم گرفته تا در کنار تولید محتوا برای Terra Battle، عنوانی که سال 2014 روی سیستم عامل های اندروید و iOS منتشر شد، به ساخت بازی جدیدی نیز مشغول شود.
 
بنابر به گفته های وی، بازی در مراحل اولیه خود به سر برده و نباید انتظار عرضه آن در سال کنونی را داشته باشیم. علاوه بر این، پلتفرم های مقصد نیز هنوز مشخص نشده اند.
 
البته با توجه به موفقیت پلی استیشن 4 در نسل هشتم، می توان امیدوار بود که بازی برای کنسول های خانگی ساخته شود. با این وجود، امکان عرضه بازی برای تلفن های هوشمند هم وجود دارد. ساکاگوچی و استودیوی او، از سال 2012 تاکنون تنها به ساخت بازی برای گوشی های همراه روی آورده اند.
 
هیرونوبو ساکاگوچی سال 2004 شرکت اسکوئر انیکس، ناشر فاینال فانتزی، را ترک نمود و استودیوی جدیدش را با نام Mistwalker تاسیس کرد. مایکروسافت نیز از فرصت استفاده نموده و تصمیم گرفت تا برای موفقیت کنسول اکس باکس 360 در ژاپن، قرار دادی با آنان ببندد. از این رو دو عنوان ابتدایی این استودیو، که با نام های Blue Dragon و Lost Odyssey شناخته می شوند، به طور انحصاری برای اکس باکس 360 عرضه شدند.