خبر بد برای دلالان خودرو | مالکین خودرو نمی توانند خودروی جدید ثبت نام کنند!

خبر بد برای دلالان خودرو | مالکین خودرو نمی توانند خودروی جدید ثبت نام کنند!

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در خصوص دلایل گرانی نامتعارف قیمت خودرو در بازار آزاد و نحوه ثبت نام متقاضیان جدید برای خرید خودروی جدید توضیحاتی ارائه کرد که به مذاق دلالان حوزه خودرو خوش نیامد و به همین دلیل از چند روز گذشته، قیمت بسیاری از خودروهای داخلی با افت محسوس مواجه شده اند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: ثبت‌نام کنندگان باید حتماً بالای ۱۸ سال سن داشته و دارای گواهینامه رانندگی باشند و در گذشته نیز از خودروی ثبت‌نامی استفاده نکرده باشند.

وی اضافه کرد: همچنین کسانی که دارای پلاک جاری هستند نمی‌توانند خودرو ثبت‌نام کنند و اگر خودرویی از زمان تحویل تا سه ماه به گارانتی اولیه نرود گارانتی آن باطل خواهد شد و سند خودروهای ثبت‌نامی تا یک سال در رهن قرار می‌گیرد.

به‌گفته تابش همچنین خودروسازان مکلف هستند ۶۰ درصد تولیدات خود را به تعهدات قبلی و ۴۰ درصد را به ثبت‌نام‌های فروش فوق‌العاده تخصیص دهند.

وی ابراز کرد: از وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز خواسته شده از صاحبان درآمدهای بالا و اتفاقی مالیات اخذ شود و اگر حتی یک خودرو توسط بازرسان سازمان حمایت در پارکینگ‌های عمومی و شرکت‌های خرید و فروش خودرو پیدا شود که بیش از سه ماه بلااستفاده بوده در حکم اختفا و احتکار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نباید خودرو که کالایی مصرفی است به کالایی سرمایه‌ای بدل شود ادامه داد: هنگام ثبت‌نام، خودروسازان مکلف هستند محدودیت‌هایی برای ثبت‌نام کنندگان ایجاد کنند تا مصرف کنندگان واقعی ثبت‌نام کنند.

نوشته خبر بد برای دلالان خودرو | مالکین خودرو نمی توانند خودروی جدید ثبت نام کنند! اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.