خروج تدریجی ایسوس از بازار تبلت

بازار تبلت‌های اندرویدی تحت فشاری باورنکردنی قرار گرفته است و به‌نظر می‌رسد که این وضعیت روبه بهبود پیش نخواهد رفت. مدت‌هاست که این بازار روند کاهشی پیوسته‌ای را پشت سر می‌گذارد. بر اساس گزارشات، شرکت ایسوس با بررسی وضعیت سهام خود تصمیم گرفته تا از بازار تبلت‌های اندرویدی به‌طور کامل خارج شود. ظاهرا کمپانی به کانال‌های توزیع محصولات خود اطلاع داده که در آینده هیچ تبلت اندرویدی جدیدی با برند ایسوس عرضه نخواهد شد.

وب‌سایت CNBeta گزارش می‌دهد که ایسوس به مجاری توزیع خود اجازه داده تا از عدم عرضه هرگونه تبلت اندرویدی جدید توسط این تولیدکننده مطلع شوند. ظاهرا کمپانی با هدف تخصیص هرچه بیش‌تر منابع بازاریابی و توسعه به اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سری ذن‌فون و گوشی‌های سری Republic of Gamers خود چنین تصمیمی را اتخاذ نموده است.

ایسوس ذ‌ن‌پد 8 آخرین تبلت تولید شده توسط این کمپانی به‌شمار می‌رود و بر اساس گزارشات اکنون فروش این محصول به پایان رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که کمپانی حتی مایل نیست تعداد بیش‌تری از این تبلت را تولید نماید و اکنون موجودی محصول جهت ارسال به کانال‌های توزیع تمام شده است. با وجود این تغییر رویکرد بایستی شاهد تمرکز مجدد ایسوس بر مقوله اسمارت‌فون‌ها باشیم؛ صنعتی که در بازار رقابتی امروز با مشکلات خاص خود دست‌به‌گریبان است.

هنوز ایسوس در خصوص این گزارش هیچ‌گونه اظهارنظر رسمی ارایه نداده است؛ اما باور داشتن به اتخاذ چنین تصمیمی از سوی کمپانی چندان دشوار نخواهد بود.

نوشته خروج تدریجی ایسوس از بازار تبلت اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.