خسارت ۴۵ میلیارد دلاری حملات سایبری به سازمان‌ها در سال ۲۰۱۸

انجمن اعتماد آنلاین (OTA) وابسته به مرکز Internet Society که وظیفه شناسایی و ترویج بهترین روش های امنیتی و حفظ حریم شخصی کاربران را برعهده دارد و فعالیت‌های آن به صورت ویژه روی افزایش اعتماد کاربران به اینترنت متمرکز شده است، روز جاری «گزارش حوادث و نقص‌های سایبری» را منتشر کرد.
 
بر اساس این گزارش مشخص شد تاثیرات مالی باج‌افزارها ۶۰ درصد افزایش یافته است، خسارت‌های ناشی از پست‌های الکترونیکی ناخواسته در فضاهای سازمانی دو برابر شده است، و حوادث مرتبط با رمزگشایی داده‌ها رشد سه برابری را تجربه کرده است. این فرآیندها در حالی دنبال شده است که میزان کلی نقص‌های امنیتی و خطرات سایبری در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است.
 
اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد مجرمان سایبری برای کسب درآمد از فعالیت‌های هکری خود بهتر از گذشته عمل می‌کنند و این در حالی است که مرکز OTA پیش‌‌بینی کرد در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۲ میلیون حمله سایبری در سراسر جهان صورت گرفته و در نتیجه آن خسارتی بالغ بر ۴۵ میلیارد دلار ایجاد شده است. البته باید توجه داشت تعداد واقعی حملات سایبری بسیار بیشتر از این رقم خواهد بود. زیرا گزارش‌های مربوط به بسیاری از اتفاقات سایبری صورت گرفته هرگز منتشر نمی‌شوند.
 
«جِف ویلبور» مدیر فنی مرکز OTA در این خصوص گفت: «در حالی که کاهش لی تعداد حملات سایبری بسیاری خوشحال کننده است، ولی یافته‌های این گزارش نگرانی بزرگی را نشان می‌دهد. تاثیرات مالی ناشی از جرایم سایبری بسیار زیاد است و مجرمان سایبری نسبت به گذشته مهارت بیشتری کسب کرده‌اند تا حملات خود را با موفقیت به انجام برسانند. بنابراین، در حالی که تعداد کمتری حملات سایبری برای سرقت‌های اطلاعاتی صورت گرفته است، ولی تاثیرات مالی آنها بیشتر شده است».