دانشمندی که از کامپیوتر قدیمی ناسا برای استخراج بیت کوین استفاده کرد!

یک دانشمند آمریکایی علوم کامپیوتر موفق شده است که با استفاده از یکی از کامپیوترهای هدایتگر ماموریت آپولو (AGC) که ۵۲ سال از ساختش می‌گذرد به استخراج بیت کوین بپردازد.
 
به 'گزارش کوین‌تلگراف، کن شریف (Ken Shirriff) که درزمینه مهندسی معکوس تخصص دارد، موفق به نوشتن کدی شده که به‌وسیله آن با استفاده از اولین کامپیوترهایی که بر اساس مدارهای مجتمع ساخته‌شده و توسط اداره کل هوا و فضای ملی آمریکا (ناسا) برای مسیریابی اولین فرود بر سطح ماه به کار گرفته‌شده بود، به استخراج بیت کوین بپردازد.
 
شریف در وب‌سایتش شخصی خود نوشته است که ماشینی که موفق شده کد استخراج بیت کوین را روی آن اجرا کند تنها نمونه باقی‌مانده از کامپیوترهای AGC است.
 
مشخص است که این مدل ۱۵ بیتی AGC که کارایی آن با اولین نسل کامپیوترهای خانگی در اواخر دهه ۷۰ میلادی قابل‌مقایسه است، بهترین سخت‌افزار برای استخراج ارزهای دیجیتال به شمار نمی‌رود. قدرت هش این کامپیوتر در استخراج بیت کوین برای هر هش حدود ۱۰.۳ ثانیه است و به گزارش این مهندس برای استخراج یک بلاک توسط آن به زمانی برابر با «یک میلیارد برابر عمر کائنات» نیاز داریم.
 
در مقام مقایسه یک دستگاه انت ماینر S9 که یکی از محبوب‌ترین اسیک های ساخت شرکت عظیم چینی Bitmain است و به‌طور خاص برای استخراج بیت کوین توسعه‌یافته است از قدرت پردازشی برابر با ۱۳ تراهش یا سیزده تریلیون هش در ثانیه برخوردار است.
 
شریف در وب‌سایتش اشاره می‌کند که او علاوه بر این سعی کرده است که با استفاده از یک کامپیوتر مین فریم ۵۵ ساله کارت پانچ مدل ۱۴۰۱ شرکت IBM هم بیت کوین استخراج کند.
 
بنا بر گزارش سایت کوین تلگراف در تاریخ ۷ جولای، هش ریت شبکه بیت کوین (BTC) به بالاترین سطح ثبت‌شده خود یعنی ۶۵٫۱۹ تراهش در ثانیه رسید. این نرخ از آن تاریخ تاکنون به رشد خود ادامه داد و توانست در همان روز رکورد ۷۴ تراهش را ثبت کند. هش ریت که یکی از مهم‌ترین معیارها برای ماینرها است، به توان محاسباتی گفته می‌شود که یک سخت‌افزار یا (شبکه‌ای از سخت‌افزارها) در هر ثانیه قابلیت انجام آن را دارد.
 
هش ریت بالاتر برای ماینرها نشان‌دهنده افزایش شانس آن‌ها برای پیدا کردن بلاک بعدی و دریافت پاداش است. بالا بودن این نرخ همچنین با بالاتر بردن منابع سخت‌افزاری موردنیاز برای یک حمله ۵۱ درصدی، امنیت شبکه را هم بالاتر می‌برد.