دبیرشورایعالی فضای مجازی: ‎٢٧% مراجعه ایرانیان به تلگرام کاهش یافت

firozabadi2.jpg

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد حدود ۲۷ درصد از بازدید مطالب در تلگرام و ۱۷ درصد از تولید مطالب در تلگرام از بازه زمانی یاد شده به بعد کاسته شد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: کوچ مردم به پیام رسان‌های داخلی نشانه اعتماد آنان است و پیامی به خارجی‌ها دارد که وقتی تهدیدی برای کشور ما ایجاد شود همه با هم در برابر آن متحد می‌شوند.
 
ابوالحسن فیروزآبادی  دبير شوراى عالى فضاى مجازى گفت: چهارشنبه بعدازظهر که دولت اعلام کرد که از پیام رسان‌های خارجی خارج می‌شود شاهد یک جنب و جوش جدیدی در پیوستن به پیام رسان‌های داخلی هستیم.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: میزان فعالیت کاربران در پیام رسان‌های داخلی به شدت افزایش پیدا کرده است.
 
وی با بیان اینکه از لحاظ کمی و کیفی شاهد جنب وجوش زیادی در پیام رسان‌های داخلی هستیم، گفت: حدود ۲۷ درصد از بازدید مطالب در تلگرام و ۱۷ درصد از تولید مطالب در تلگرام از بازه زمانی یاد شده به بعد کاسته شد.
 
فیروزآبادی افزود: براساس گزارشی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ما داده است حدود ۱۰ درصد از پیک ترافیک تلگرام در این مدت کاسته شده است و بیش از این مقدار شاهد فعالیت کاربران در پیام رسان‌های داخلی هستیم.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در کمتر از ۴ روز ۶ میلیون نفر به پیام رسان‌های داخلی اضافه شدند، گفت: در روز‌های اخیر شاهد استقبال و اعتماد مردم به پیام رسان‌های داخلی هستیم، ابتدا تمرکز ما بر کوچ دولتی هاست و کوچ دولتی‌ها قرار است تا چهارشنبه خاتمه پیدا کند.
 
وی افزود: برنامه ما پس از کوچ دولتی‌ها، کوچ بخش‌های غیردولتی و کسب و کارهاست.
 
فیروزآبادی گفت: بخشنامه‌های متعددی صادر شده است و جلسات متعددی با بخش خصوصی داشتیم و امیدواریم از روز سه شنبه یک کوچ منظم با سرعت بالا در بخش خصوصی داشته باشیم.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: برای حفظ نام و نشان تجاری کسب و کار‌ها در پیام رسان‌های داخلی هم برنامه ریزی‌هایی داشتیم و با هماهنگی‌های انجام شده حدود ۲۲ هزار کسب و کار که کد «شامک» از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده بودند نام آن‌ها را در پیام رسان‌های داخلی حفظ کرده ایم و دامنه آن‌ها را تا زمانی که بصورت فعال استفاده کنند برای آن‌ها نگه می‌داریم.
 
وی درباره زمان مسدود شدن تلگرام گفت: فعلا هیچ زمانی مشخص نشده است، ما از مسدود کردن استقبال نمی کنیم، بلکه خواهان آن هستیم که مردم خودشان از تلگرام کوچ کنند.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: کوچ مردم به پیام رسان‌های داخلی نشانه اعتماد آنان است و پیامی به خارجی‌ها دارد که وقتی تهدیدی برای کشور ما ایجاد شود همه با هم در برابر آن متحد می‌شوند.