درخواست انجمن بلاک‌چین از رئیس‌جمهور برای جلوگیری از توقیف دستگاه‌های ماینر

 
انجمن فناوران زنجیره بلوکی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری نسبت به توقیف دستگاه‌های ماینر فعالان این حوزه اعتراض کرده‌اند و خواستار حمایت از سرمایه‌های بخش خصوصی در این زمینه شده‌اند.
 
 در این نامه با اشاره به مصوبه ۳۱ خرداد ماه گذشته از سوی کمیته اقتصاد نوین شورای عالی امنیت ملی و تعیین مهلت ۶ ماهه برای اخذ مجوزها لازم برای فعالان این حوزه برخوردهای سلبی و توقیف دستگاه‌های ماینر از سوی برخی از دستگاه‌ها را مغایر با مصوبه دولت و مصوبه این کمیته می‌دانند. به عقیده فعالان این حوزه این برخوردها موجب فرار فعالان این صنعت و فرار سرمایه به کشورهای دیگر خواهد شد.
 
 
 
در این نامه از رئیس‌جمهوری خواسته شده است که تدابیری پیش‌بینی شود تا در مهلت ۶ ماهه ارائه شده و تا زمان تبیین جزئیات مربوط به تعیین تعرفه برق و صدور مجوزهای لازم ابتدا از برخوردهای سلیقه‌ای جلوگیری کنند.
 
در این نامه همچنین توقیف دستگاه‌های ماینر را خلاف سیاست‌های حاکم بر مصوبه اخیر دولت مبنی بر تعریف و حمایت از صنعت استخراج رمزارز دانسته‌اند.
 
از سوی دیگر  در این نامه از رئیس‌جمهوری خواسته شده تا دستورالعملی برای اظهار کالاهایی که مبادی غیرمرتبط با عناوین متفاوت و باتعرفه وارداتی کشور شده‌اند تدوین شود که با اصلاح تعرفه و ثبت شماره سریال تجهیزات اقدام به پرداخت حقوق قانونی بر مبنای ارزش فعلی و بهره‌مندی دولت از حقوق گمرکی شود تا فعالان نیز از این فضای ابهام خارج و آماده مشارکت در این صنعت شوند.
 
این نامه برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین وزیرامور اقتصادی و دارایی نیز ارسال شده است.