درخواست دو نماینده مجلس برای برگزاری رسمی جلسات کمیته فیلترینک

 
 
دو نماینده مجلس و عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه‌ از معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی درخواست کردند تا با دادستانی در مورد تشکیل نشدن جلسات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه‌ و گفته های اخیر معاون وزیر ارتباطات مکاتبه و موضوع را پیگیری کند.
 
امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  چندی پیش در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد که جلسات کمیته فیلترینگ به صورت رسمی برگزار نمی‌شود و بخشی از این جلسات به صورت آنلاین برگزار و  رای‌گیری انجام می‌شود. از سوی دیگر نیز به گفته ناظمی دو نماینده عضو مجلس که در این کارگروه حضور دارند هم حتی نام کاربری و رمز عبور خود را از دادستانی برای شرکت در جلسات آنلاین کمیته نگرفته‌اند.
 
رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به پیوست در مورد این اظهارت معاون وزیر گفت: «هیچ فردی ما را به جلسات این کمیته دعوت نکرده است. از سوی جلسات باید به صورت حضوری برگزار شود و در هیچ کجای قانون بیان نشده است که جلسات به صورت انلاین باشد.»
 
محمد کاظمی، نماینده مجلس و دیگر عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز در این مورد به پیوست اعلام کرد: «هرزمان که جلسات کارگروه تشکیل شود هم شفاهی و هم کتبی ما را به جلسات دعوت می‌کنند. اما از ابتدا سال تا کنون دعوتی ازما نشده است و برگزاری جلسات کذب محض است و حتی دادستانی هم از ما درخواست نکرده است که نام کاربری و رمز عبور داشته باشیم.»