درخواست کنگره آمریکا از غول‌های تکنولوژی برای ایمیل‌های محرمانه مدیران

 
کنگره آمریکا با ارسال نامه هایی به اپل، فیسبوک، آلفابت و آمازون خواستار دسترسی به ایمیل های  محرمانه مدیران رده بالای این شرکت ها شد. هدف از این درخواست تحقیق در مورد پایبندی این شرکت ها به قوانین ضد انحصار عنوان شده است.
 
این نامه پس از ارسال توسط کمیته قضایی کنگره به صورت عمومی منتشر شده و شرکت های مذکور یک ماه برای پاسخگویی به آن فرصت دارند. «جرالد ندلر»، سناتور دموکرات نیویورک در این باره گفته است:
 
شواهد فزاینده ای در دست است که نشان می دهد چند کمپانی انگشت شمار بخش نامتعارفی از بازار تجارت الکترونیک و ارتباطات را در اختیار گرفته اند. نامه‌های ارسالی در تشخیص میزان تسلط این واسطه‌ها بر بازار، نحوه استفاده از آن، احتمال متضرر شدن مشتریان و رقبا از این قدرت و در نهایت نحوه واکنش به آن به کنگره کمک خواهد کرد.
 
کمیته قضایی کنگره از اواخر سال گذشته تحقیقاتی را در مورد احتمال زیر پا گذاشتن قوانین ضد انحصار توسط شرکت های بزرگ فناوری کلید زده بود. کمیته تجارت فدرال (FTC) هم در همین راستا سرگرم بازرسی آمازون و فیسبوک است و وزارت دادگستری هم اپل و گوگل را زیر نظر گرفته است.
 
این تحقیق ابعاد پنهان چند داد و ستد بزرگ در دهه گذشته را روشن می‌کند
در نامه های ارسالی به اپل، فیسبوک، آلفابت و آمازون به گزارش های مالی، نمودارهای سازمانی و دیگر اسنادی که قبلا به بازرسان FTC یا وزارت دادگستری ارائه شده اند، اکتفا نشده و سناتورها این بار سراغ ایمیل های مدیران هم رفته اند.
 
در نامه ارسالی به آلفابت درخواست شده ایمیل های مدیران در مورد خرید سرویس هایی نظیر اندروید، یوتیوب و DoubleClick، الگوریتم های جستجو، و نحوه تعلیق اپلیکیشن یا گروه خاصی از اپ ها در اپ استور ارائه شود.
 
آمازون باید جزییاتی را در رابطه با نحوه تسلط یافتن بر بازار خرده فروشی کتاب و رتبه بندی محصولات (از جمله برند آمازون بیسیک) ارائه کند. علاوه بر این کنگره خواستار افشای ایمیل های مربوط به تملک کسب و کارها توسط آمازون است که حوزه های مختلفی از پزشکی گرفته تا امنیت و خرده فروشی را در برگرفته است.
 
 
ایمیل هایی که اپل باید در اختیار نمایندگان قرار دهد شامل محدودیت های این شرکت برای اپ های کنترل کودکان، قرار داد با آمازون، کپی برنامه های شخص ثالث محبوب و محدودسازی تعمیر محصولات توسط افراد متفرقه است.
 
نامه ارسالی به فیسبوک بر تملک واتس اپ و اینستاگرام توسط این شرکت متمرکز است. کنگره همچنین در پی دریافت اطلاعاتی در مورد سرویس ذخیره داده Onavo است که استفاده کاربران از اپ ها را رهگیری کرده و به فیسبوک کمک می‌کرد رقبای خود را شناخته و میزان محبوبیت آنها را مشخص کند.
 
این تحقیق موشکافانه می تواند ابعاد پنهان تعدادی از بزرگترین تصمیمات تجاری در دنیای فناوری طی دهه گذشته را مشخص سازد. به گفته واشنگتن پست «دیوید سیسیلین»، سناتور دموکرات به صورت جداگانه ۴۲۷ سوال را به این شرکت ها ارسال کرده است.