در سفر اربعین استفاده از کدام یک به صرفه‌تر است: سیم کارت عراقی یا رومینگ؟

یکی از دغدغه‌های مردم برای سفر به کشورهای مختلف بحث راه‌های ارتباطی است که این مهم در مورد کشورهای همسایه علی‌الخصوص عراق بیش از سایر کشورهاست. این کشور از نظر زیرساخت‌های اساسی بسیار ضعیف بوده و در بحث خدمات ارتباطی نیز دچار مشکلات جدی است و حالا سوال اصلی اینجاست که در سفر به این کشور از رومینگ اپراتورهای داخلی استفاده کنیم و یا یک سیم کارت عراقی بخریم؟

به گزارش آی‌تی‌رسان، استفاده از رومینگ یک سرویس گران‌قیمت محسوب می‌شود که برای بسیاری از مردم قابل استفاده نبوده و به طور کلی خارج از قدرت خریدشان محسوب می‌گردد. البته اپراتورهای کشورمان برای ایام خاص مانند اربعین طرح‌های متنوعی ارایه می‌کنند که کاهش قابل توجهی در هزینه‌های زائرین به همراه دارد.

اما کاربران باید بدانند که کاهش قیمت هزینه‌های اپراتورهای ارتباطی کشورمان در بحث رومینگ به مقداری نیست که تصور هماهنگ شدنشان با قیمت داخلی ایجاد گردد. به طور مثال تماس تلفنی دریافتی کاربران در این ایام به دقیقه‌ای 2500 تومان می‌رسد و این بدین معنی است که، یک تماس 5 دقیقه‌ای از ایران علاوه بر هزینه‌ای که برای فرد داخل ایران دارد، هزینه 12500 تومانی نیز برای شما ایجاد خواهد نمود.

طرح رجیستری سیم کارت عراقی

محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اقدامات دولت برای کاهش هزینه‌های مردم در بحث ارتباطات اربعین در توییتی اعلام کرد که رایزنی‌های این وزارت‌خانه باعث شده تا کاهش هزینه 600 تومانی را برای تماس‌ها داشته باشند. همچنین این وزیر جوان دولت در توییت دیگری گفته بود که:

“رومینگ سرویس گرانی است و به دلیل بالا بودن نرخ خدمات رومینگ در عراق توصیه می‌شود مردم از سیم‌کارت عراقی استفاده کنند.”

ولی امروز با اعلام نرخ‌های مربوط به مکالمه اپراتورهای بزرگ کشورمان پستی در اینستاگرام وزیر منتشر شد و هزینه مکالمه تلفنی اپراتورها را به صرفه‌تر از سیم کارت عراقی دانست و البته تاکید کرد که استفاده از اینترنت سیم کارت عراقی کماکان به صرفه‌تر از بسته‌های اینترنتی اپراتورهای کشورمان است. همچنین طبق گفته وزیر جوان تمهیدات زیادی برای تامین اینترنت در مرزهای کشور و همچنین موکب‌های موجود در کشور عراق توسط مسئولین عراقی انجام شده و مردم در سال جاری بهبود وضعیت را احساس خواهند کرد.

نوشته در سفر اربعین استفاده از کدام یک به صرفه‌تر است: سیم کارت عراقی یا رومینگ؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.