در نهمین گردهمایی سالانه چارگون چه خبر است؟

صبح امروز و در یک سمینار خبری که در محل شرکت چارگون برگزار گردید، اهداف و جزئیات نهمین گردهمایی سالانه چارگون که در تاریخ ۷ دی ماه در برج میلاد اتفاق می‌افتد، تشریح شد.

فرزاد رحمانی، مدیر عامل چارگون در این ارتباط گفت: برای نهمین سال متوالی است که قصد برگزاری گردهمایی چارگون را داریم و امروز تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌ها و کم‌نظیرترین از نظر میزان، تنوع و محتوایی که در آن ارایه می‌شود، شده است. فکر می‌کنیم در چارگون تمام تیم بایستی با یکدیگر کار کنیم تا به این چشم انداز برسیم که می‌خواهیم بیشترین نقش را در افزایش بهره‌وری ایفا نماییم. ما وارد هر سازمانی که می‌شویم، با ابزارهایی که ارایه می‌دهیم راندمان شرکت را افزایش خواهیم داد.

وقتی به جایی سیستم اتوماسیون اداری می‌دهیم، حجم انبوهی از کاغذ در آن سازمان کاهش می‌یابد و مجموعه‌ای از این فاکتورها سبب می‌شود تا بهره‌وری را ارتقا دهیم. ما از حدود سال ۷۷ کار خودمان را شروع کردیم، تلاش کردیم که تمرکزمان را بر روی نرم‌افزارهای سازمانی بگذاریم و از تیمی محدودتر کارمان شروع شد. تعداد مشتریان، کاربران و سازمان‌هایی که از «دیدگاه» استفاده می‌کردند تا به امروز روند رشد بسیار عالی و نمایی داشته است. امروز در شرایطی هستیم که بیش از ۱.۵ میلیون کاربر کار خود را با دیدگاه شروع می‌کنند. قریب به ۱۵۰۰ سازمان و شرکت‌های بزرگ دولتی و غیر دولتی از نرم‌افزار چارگون بهره می‌برند. تیم ما در حال حاضر بیش از ۳۵۰ نفر است که متشکل از افرادی با انگیزه بوده که هر روز در حال تلاش هستند تا هدف و آن چیزی که به دنبالش هستیم، رقم بزند.

مجموعه‌ای که ما عرضه می‌کنیم اسم آن دیدگاه است که شامل ۴۴ ماژول نرم‌افزاری می‌شود و هر کدام حوزه خاصی را دنبال کرده که قرار است هرکدام از آن‌ها کمک کنند تا به اهداف‌مان برسیم. افتخار می‌کنیم به هر خیابانی در تهران می‌رویم، سازمان‌های گوناگونی هستند که ما کمک کردیم تا هر روزه فعالیت‌های خودشان را بهتر انجام دهند.

چارگون یک محصول بیشتر ندارد و اسم آن دیدگاه است که یک مجموعه گسترده با ۴۴ ماژول مختلف است. این نرم‌افزارها در ۵ زمینه گوناگون، کار سازمان‌ها را اتومازیسیون می‌کنند که شامل فرآیندها، لجستیک، مالی، منابع انسانی و اتوماسیون اداری می‌شوند.

اولین حوزه‌ای که در گردهمایی امسال به آن پرداخته می‌شود، زیرساخت نرم‌افزارهای ماست که تمام ماژول‌ها بر اساس آن بیان شده و بسیار مهم است فناوری مدرن و رابط کاربری جذابی داشته باشد. معمولا زیرساخت‌ها هستند که نقاط قوت و متمایز شرکت‌های بزرگ و برجسته به حساب می‌آیند. ما در طی سال‌های اخیر صدها امکان جدید را اضافه کردیم که توضیح آن‌ها در حوصله این بحث نمی‌گنجد.

مرکز مدیریت ما بر روی فریم‌ورک جدیدمان که زاگرس است و در این گردهمایی رونمایی و عرضه می‌شود. ما در گردهمایی خودمان چیزی را معرفی می‌کنیم که به عینیت رسیده باشد و تمام موارد، آماده شده و به تجربه رسیده هستند.

حوزه اتوماسیون اداری یکی از پرکارترین و پرسابقه‌ترین حوزه‌های کاری ماست. در این حوزه ما مجموعه بزرگی از دستاوردها را داریم، نرم‌افزار اسناد را برای نخستین بار ارایه می‌کنیم. سیستم‌های از این دست کمک می‌کنند تا نه تنها به فضا کمک شود، بلکه دسترسی پذیری فوق‌العاده‌ای را به آن سازمان اضافه خواهد کرد تا قدیمی‌ترین و کوچک‌ترین اسناد را بتوان به دنبال آن گشت. همچنین ما اپلیکیشن موبایلی را معرفی می‌کنیم که در دو پلتفرم اندروید و iOS با نام کارها ارایه خواهد شد که کاربران‌مان در هر جایی می‌توانند فرآیندهای مرتبط با تسک‌ها و پروژه‌های کوچک خودشان را با آن انجام دهند.

ما معتقدیم که اتوماسیون اداری از این پس باید هوشمند کار کند و به جای مدیر و کاربر تصمیم گرفته و فعالیت نماید. در واقع فرآیندهایی که یاد گرفته به‌صورت اتوماتیک انجام دهد. پس کانسپت‌های هوش مصنوعی و فناوری‌هایی از این دست کمک می‌کنند تا از کاربر خودشان یاد گرفته تا فرآیندهای تکراری را ماشین انجام دهد. امسال مجموعه‌ای از قابلیت‌ها را در این راستا به سیستم اضافه کرده‌ایم.

تاکید امسال ما در این گردهمایی، ماجرای تجربه است. فکر می‌کنیم بعد از ۲۱ سال که کار می‌کنیم، افراد فقط نرم‌افزار خریداری نمی‌کنند، آن چیزی که اهمیت دارد این است که چارگون صاحب یک تجربه است و این مورد کمک می‌کند تا بهترین خودش را به آن سازمان ارایه دهد. امسال از تجربیات خودمان می‌گوییم و قرار است مشتریان در جریان بهترین آن‌ها قرار بگیرند.

راهکار منابع انسانی از نظر تجربیات و راهکارها در سازمان‌ها، بزرگ‌ترین است. مجموعه این عوامل یک مهندسی ویژه‌ای را می‌طلبد و افتخار دیدگاه این است که در سازمان‌هایی با سایز ۱۰۰هزار نفر فعالیت می‌کند. امسال قرار است جدا از تجربیات شاخص خودمان، مجموعه بزرگی از دستاوردها و نرم‌افزارهای جدیدی را ارایه بدهیم. تلاش کردیم تا مبحث پیشخوان کارکنان را بر اساس تجربیاتی که تا به امروز داشتیم، توسعه دهیم.

ما اعتقاد داریم که سیستم مالی به جای آنکه ابزاری باشد تا در نقش مثلا ثبت سند عمل کند، هر آن چیزی که در سازمان رخ می‌دهد از پیمانکاران تا کارمندان، تمام رویدادها را رصد و در زمان مناسب شناسایی و ثبت نماید. سعی کردیم تا یک کار بهبود سازمانی بزرگی را انجام دهیم و قرار شده تا اتفاق بزرگی در آنجا اتفاق می‌افتد. یک نرم‌افزار جدید در راهکار مالی ارایه خواهیم داد که با سایر دیدگاه کاملا یکپارچه است.

در سازمان‌هایی که ما با آن‌ها کار می‌کنیم، حوزه‌های پشتیبانی وجود دارد که اتفاقات روزمره سازمان در آن‌ها اتفاق می‌افتد و ما این موارد را شناسایی کردیم تا بتوان بهترین بهره‌وری را از این بخش برد. سیستم‌هایی مانند انبار داری، املاک سازمان و… تحت پوشش قرار می‌گیرند. سعی کردیم تا با چهار پنج ماژول بزرگ، تمام موارد را پوشش دهیم. چند اپلیکیشن موبایل را معرفی کردیم که توانسته تحولی را در این بخش ایجاد کند.

یکی از سرمایه‌گذاری‌های اصلی ما در بخش BPMS (راهکار مدیریت فرآیندها) است. مثلا در حوزه دارو تجربیات بسیار خوبی داریم که به شرکت‌های دارویی کمک بسیار زیادی می‌کنند زیرا اقلام تولیدی آن‌ها بسیار بالاست.

ما یک مجموعه کارگاهی داریم که در نوبت صبح و بعدازظهر فعال خواهد بود. تمرکز اصلی آن‌ها بر روی معرفی تجربیات موفق چهار تا از راهکارهای ماست که در آن حوزه مالی و لجستیک تلفیق شده است. اتوماسیون داری، حوزه منابع انسانی و BPMS سایر موارد هستند. نمی‌خواهیم این رویداد محلی باشد که فقط چارگون از موفقیت‌های خودش صحبت کند، پیرامون آن موارد بسیار زیادی هستند که با بیان آن به رشد موارد پیرامونی و قوی شدن کلی این سیستم کمک می‌کند. هدف این کارگاه‌ها این است که دانش افزایی کند.

شاهین طبری، رییس هیات مدیره چارگون در این سیمنار خبری گفت: ما مدیریت کارها را از ۲۱ سال پیش داشتیم، بعد از این سال‌ها فرآیند کاری بلوغ پیدا می‌کند. همین تسک منیجر عادی تبدیل به چیزی شبیه به مکانسیم شبکه اجتماعی در آن سازمان شده است. مدتی است که شرکت‌های بزرگ سمت اسکرام آمده‌اند و می‌توانند از این سیستم بهره بگیرند. محور سمینار امسال ما، بیان بهترین تجربه‌هاست. پنلی داریم که قرار است درباره چالش استفاده از بهترین تجربیات صحبت کنیم که مدیریت پنل آن با آرش برهمند خواهد بود.

امسال فضای قوی‌تر نمایشگاهی خواهیم داشت که ساعات آن نیز طولانی‌تر است. از سه یال موجود در نمایشگاه، دو یال بزرگ‌تر را در اختیار هفده تا هجده شرکت استارتاپی و قدیمی قرار می‌دهیم تا این گردهمایی که تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای B2B است، در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

ما کمپینی داشتیم با عنوان ۱۱ ایران که در آن علت نبود ۱۱درصد مردمی که به علت محدودیت‌های جسمی در کشور فعال نیستند، مورد سوال و بررسی قرار می‌گرفت. کار بسیار پر هزینه و پر دردسری بود که بتوانیم مسابقه و این کمپین را راه اندازی نماییم اما رویداد بسیار پر اثر و جذابی بود. همچنین همکاری سه ساله خودمان را هم با رعد ادامه دادیم که در الکامپ توان تک را اجرا کردیم.

در پایان در ارتباط با نهمین گردهمایی سالانه چارگون عنوان شد که در سال گذشته (هشتمین گردهمایی) بیش از ۱۲۰۰ مهمان داشتیم و پیش بینی ما این است که امسال ظرفیت را کامل پر کرده و بیش از ۱۵۰۰ نفر مهمان داشته باشیم. سازمان‌ها بسیار علاقه دارند که بتوانند افراد بیشتری را در این رویداد شرکت دهند. تلاش‌مان این است که در هفتم دی ماه، بهترین گردهمایی که چارگون با استانداردهای خودش گذاشته، برگزار کنیم.

نوشته در نهمین گردهمایی سالانه چارگون چه خبر است؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.