در چه نوع چاپ هایی از چاپ دیجیتال استفاده میشود؟

چاپ دیجیتال به طور کلی شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای پائین توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که توسط چاپگرهای لیزی و چاپگرهای لارج فرمت و یا جوهرافشان حرفه ای صورت میگرد.

 

اگر بخواهید به چاپ سریع برسید چاپ دیجیتال فوق العاده است که باعث می‌شود برای کارت های ID و پروژه هایی با فرصت کم، ایده آل باشند. چاپ افست به دلیل تهیه زینک و به دلیل آنکه نیاز به راه اندازی و اقدامات قبل از چاپ دارد بسیار کند ممکن است سوالی برای شما طرح شودکه چاپ دیجیتال بهتراست یا افست؟

 

چاپ دیجیتال بیشتر شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای پائین توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که به وسیله چاپگرهای لیزی و چاپگرهای لارج فرمت و یا جوهرافشان حرفه ای صورت میگرد .در چاپ دیجیتال هزینه بیشتری نسبت به روش های سنتی نسبت به چاپ افست صرف میشود. ولی این قیمت بالاتر معمولا با صرفه جویی در هزینه هایی مثل تهیه پلیت های چاپ انجام می‌شوند و در تیراژهای کم تعداد جبران پذیر است.

درچاپ دیجیتال امکان چاپ سریعتر پس از درخواست شما در تیراژ کم را فراهم می آورده و امکان ایجاد تغییراتی در طرح و محتویات آن در هر برگ چاپی را در اختیارشما قرار میدهد. همچنین در چاپ دیجیتال با صرفه جویی در نیروهای انسانی و هم چنین ماشین های چاپ رو به پیشرفت و گشترش برای بالا بردن کیفیت چاپ، پایین آمدن هزینه تمام شده چاپ هر برگ چاپی و بالا رفتن تیراژ در چاپ دیجیتال به آن معنی است که چاپ دیجیتال در حال رقابت با چاپ افست است و حتی سعی در پیشی گرفتن از آن دارد.

در چاپ دیجیتال کوثر پرینت دستگاه چاپ به یک کامپیوتر متصل می شود، کامپیوتری که اطلاعات مورد نظر برای چاپ شامل تصاویر و متن و غیره را به دستگاه چاپ دیجیتال میفرستد بعد دستگاه چاپ دیجیتال آنها را چاپ می کند.نتیجه میگیریم دستگاه چاپ دیجیتال دستگاهی است که به کامپیوتر متصل میشودو اطلاعات را از آن دریافت می کند، مثل پرینترها. درظر داشته باشید که چاپ دیجیتال هزینه بالایی را نیز به همراه دارد.در اینجا میتوانیم به سوال چاپ دیجیتال بهتراست یا افست پاسخ دهیم.امیدوارم پس از این توضیحات به پاسخ سوال خود در رابطه با چاپ دیجیتال بهتراست یا افست رسیده باشید

مزایای چاپ دیجیتال:

  • سرعت بالای برای تحویل پروژه چاپی دارد زیرا که مراحل پیش چاپ در سایر چاپ ها حذف میگردد.دراین نوع چاپ
  • محدودیتی در تیراژ به همراه ندارد
  • امکان تغییر اطلاعات در آن وجوددارد.
  • عدم محدودیت در سایز کاغذ
  • صرفه جویی در نیروی انسانی
  • دستگاه های چاپ دیجیتال، به دلیل کیفیت چاپ بالاتر نسبت به روشهای دیگر، برای چاپ تصاویر و نوشته های ریز و ظریف، چهره افراد، لوگوهای چند رنگ، طرح های ترام و . . . بسیارمناسب تر هستند
  • سهولت کاربری با پرینتر

 

مزایای چاپ افست نسبت به چاپ دیجیتال

برای به دست آوردن پاسخ چاپ دیجیتال بهتر است یا افست به بررسی مزایای آنها نسبت به هم میپردازیم هنوز هم از چاپ افست قدیمی به عنوان بهترین نوع کیفیت چاپ برای طراحان گرافیک استفاده میکنند به خصوص وقتی که کیفیت تصویر مورد نظر باشد . امروزه پیشرفت تکنولوژی به گونه ایی بوده که اتصال سیستم کامپیوتر به صفحه , دقت و کیفیت عالی ارائه می دهد .

 

همانطور که بیان کردیم چاپ افست قدیمی گزینه های بسیار بیشتری را برای انتخاب اصول چاپی ارائه می دهد . بسیاری از پروژه های طراحی گرافیک نیازمند انواع کاغذها و اندازه های غیرمعمول آنها , جوهرهای خاص و تکمیلی هستند. اگر این موارد برای پروژه شما نیز مهم است باید از چاپگر افست قدیمی استفاده بشود . برای دریافت قیمت چاپ افست کتاب به همراه سفارش آنلاین به لینک قبل مراجعه کنید.

 

وقتی که چاپ افست قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد،اثرات را به دنبال دارد مانند جلاهای موضعی از نظر کیفیت خیلی بالا هستند

چاپ افست قدیمی علاوه بر مقرون به صرفه بودن بسیار در زمان هم به ما کمک میکند.

علاوه بر تمام این موضوعات چاپ افست نسبت به چاپ دیجیتال دارای مزایای زیر میباشد

  • دارای کیفیت تصویر بالا بطور پایدار
  • به صورت کامل سریع و آسان زینک را تولید میکند
  • و هم چنین که زینک عمر طولانی تری نسبت به دستگاه های لیتوگرافی داردو به دلیل عدم تماس مستقیم بین صفحه فلزی زینک و سطح چاپ طوری است که تعداد چاپ با استفاده از زینک های با کیفیت در کنار مرکب های بهبود یافته از یک میلیون تجاوزخواهند کرد.
  • در تیراژ بالا هزینه چاپ افست بسیار پایین میباشد

    در چاپ افست هیچ اثری از چاپ کاغذ دیده نمی‌شود و کیفیت بسیار بسیار فوق العاده‌ای در چاپ دارد.

در چاپ آفست کیفیت رنگ هارا تضمین میکنند رنگ هارا به صورت جداگانه تهیه میگرددو رنگ های واقعی را در اختیار شما میگذارند.

بعضی رنگ ها مانند طلایی ، نقره ای و فسفری در چاپ آفست قابل دسترس‌اند؛ دستگاه های چاپ آفست به جز چهار ایستگاه چاپ دارای چندین ایستگاه اضافی نیز میباشد

امکان چاپ بر روی بسیاری از کاغذها را دارد و دست ما را برای انتخاب کاغذ و در نهایت قیمت تمام شده بهتری دارد.

اکنون به نظر شما چاپ دیجیتال بهتراست یا افست؟

 

چاپ بنر تسلیت با چاپ افست بهتر است یا چاپ دیجیتال؟

با توجه به توضیحاتی که در رابطه با چاپ دیجیتال بهتراست یا افست در اختیار شما تاکنون قرار دادیم به دست آوردن پاسخ این سوال کار بسیار راحتی است برای شما.زیرا که هم نیازمند توجه به هزینه هستید هم مهم تر از آن زمان برای شما اهمیت دارد، همچنین برای چاپ بنر تسلیت میتوانید به مجموعه کوثر پرینت مراجعه کنید.

 

نوشته در چه نوع چاپ هایی از چاپ دیجیتال استفاده میشود؟ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.