دسترسی ایران به بازارهای فناوری کشورهای CAS تسهیل می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان و این پارک دسترسی ایران به بازارهای فناوری کشورهای عضو CAS تسهیل می‌شود.
 
حسن حیدری با اشاره به چگونگی افتتاح نخستین فن بازار پارک علم و فناوری در اردیبهشت‌ماه 98 اظهار داشت: سال گذشته مجوز این مجموعه از وزارت خانه مربوطه اخذ شده و در واقع از امروز این فن بازار رسما در شهر ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان غربی کار خود را آغاز می کند.
 
وی تصریح کرد: ریاست اعضای شورای فن بازار در ارومیه را شخص استاندار آذربایجان غربی بر عهده دارد.
 
حیدری در رابطه با برنامه‌هایی که امسال در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اجرا می‌شوند گفت: برنامه‌های اجرایی پارک در دو مقطع زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت پی‌ریزی می‌شوند که اولییک ساله و دومی طی یک برنامه 5 ساله اجرا می‌شود همچنین برنامه‌هایی که به‌طور مرتب در پارک اجرا می‌شود نیز شامل برنامه‌های آموزشی است که به‌ صورت روتین اجرا می‌شود.
 
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی افزود: امسال نیز 12 نمونه از این کارگاه‌های آموزشی طبق برنامه‌ ریزی برگزار می‌شوند و 2 کارگاه سه روزه مخصوص شرکت‌های عضو پارک نیز که تحت عنوان کمپ نوآوری بود برگزار شدند همچنین بیست و یکمین مرحله از برنامه رویداد روشا که برای شناسایی و توانمندسازی ایده هاست از 11تا 13 اردیبهشت در سه جلسه برگزار می‌شود.
 
حیدری با اشاره به برگزاری تورهای علم و فناوری در کشورهای همسایه و نیاز مبرم استان به این بازارهای خارجی تأکید کرد: با توجه به مذاکرات خوبی که توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان داشته‌ایم بعد از ماه رمضان تورهای فناوری به این کشور خواهیم داشت که یک بازار بسیار خوب برای شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی است.
 
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی افزود: همچنین با دسترسی که تجار آذربایجان به کشورهای CAS دارند موقعیت بکری برای شرکت‌های ما ایجاد می‌شود تا بتوانیم با این کشورها نیز در ارتباط باشیم.