دستگیری مجرمین در کریسمس به کمک فناوری

مقامات پلیس بریتانیا به‌منظور تأمین امنیت شهروندان و توریست‌ها در جشن کریسمس از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کنند. این سیستم هوشمند با قرار‌گیری بر پایه‌هایی در مراکز خرید و خیابان‌های پررفت وآمد، چهره افراد را اسکن کرده و مجرمان را شناسایی می‌کند.
 
روز گذشته نیروهای پلیس بریتانیا علی‌رغم تمام هشدارها نسبت به عملکرد ضعیف و میزان خطای بالای فناوری تشخیص چهره در این کشور، اعلام کرد که در روزهای تعطیلات در ماه ژانویه سال نو میلادی با بهره‌گیری از فناوری تشخیص چهره، مجرمان را شناسایی می‌کند.
این هفتمین بار است که نیروهای پلیس پایتخت، فناوری تشخیص چهره را به رسمیت شناخته و از آن استفاده می‌کنند. پیشتر این سیستم هوشمند در رویدادهای بزرگی از جمله کارناوال معروف ناتینگ هیل کارناوال در سال 2016 و 2017 و خدمات روز یادبود در سال گذشته استفاده شده است. مقامات پلیس اعلام کردند این فناوری در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته در مراکز خرید بزرگ در قلب لندن راه‌اندازی خواهد شد.
این فناوری به منظور تشخیص چهره افراد از نرم افزاری که توسط شرکت NEC ژاپن طراحی شده است بهره می‌برد. این نرم افزار چهره کاربران را اسکن کرده و از طریق پایگاه ثبت داده‌ها در سیستم امنیتی این کشور، به مقایسه چهره افراد با مجرمین می‌پردازد.
اسکن شناسه‌های بیومتریک مانند طول بینی و فاصله بین چشم‌ها و تطبیق آن با داده‌های ثبت شده در کسری از ثانیه انجام می‌شود. افراد مجرم با این فناوری بسرعت شناسایی شده و از طریق ارسال پیام هشدار مکان فرد مجرم به اطلاع مقامات پلیس می‌رسد.