دستیار صوتی بیکسبی شما را می‌بیند!

دستیار صوتی بیکسبی شما را می‌بیند!

چندی پیش کمپانی سامسونگ همراه با معرفی دو پرچمدار جدیدش با نام‌های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس، از جدیدین دستیار صوتی اختصاصی خودش هم با نام بیکسبی رونمایی کرد. مطمئنا با شنیدن این خبر با خودتان فکر می‌کنید که آیا واقعا لازم است با وجود دستیار‌های هوشمند قدرت‌مندی مانند کورتانا و دستیار گوگل به ببکسبی هم توجه خاصی داشته باشید یا نه.

در پاسخ به این سوال باید به شما بگویم که به نظر می‌رسد بیکسبی سامسونگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و حتی به جرأت می‌توان آن را برتر از سایرین دانست.

بیکسبی اکنون در گلکسی S8 و S8 پلاس دارای کلید سخت‌ افزاری مخصوص به خودش است که قابلیت دسترسی سریع به سرویس‌های مختلف از طریق صدا، فرمان نوشتاری و فرمان لمسی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

محیط رابط کاربری این دستیار صوتی هوشمند به صورت کارت محور بوده و ما را کمی به یاد Google Now می‌اندازد. این محیط رابط کاربری به صورتی است که کارت‌های مختلف را ذخیره می‌کند و شما را در یادآوری فعالیت‌های مختلف کمک خواهد کرد.

در حال حاضر بیکسبی با اپ‌های دوربین، گالری، مخاطبین، پیام‌ها و تنظیمات سامسونگ به خوبی ادغام شده است. سامسونگ می‌گوید بیکسبی در آینده نزدیک با اپ‌های بیشتری هماهنگ خواهد شد.

این دستیار هوشمند می‌تواند چیزهای مختلف را ببیند و برای‌تان خرید کند و یا نوشته‌های موجود در تابلو‌های خیابان‌ها را ترجمه کند و به سرعت در اختیارتان بگذارد. شما می‌توانید توسط دوربین یک ساختمان را به بیکسبی نشان دهید تا برای شما اطلاعات مربوط به آن را نمایش دهد و یا نزدیک‌ترین مکان برای نهار یا شام به آن‌جا را به شما معرفی کند.

این قابلیت‌ها است که بیکسبی را خاص کرده  چرا که راهنمایی‌هایش را از دو طریق شنیداری و دیداری در اختیارتان قرار می‌دهد. سامسونگ می‌گوید این تکنولوژی با سرویس‌هایی مانند آمازون، Pinterest و Vivino به راحتی کار می‌کند.

در یک ویدیو دمو سامسونگ نشان می‌دهد که چگونه می‌توان به بیکسی گفت تا از یک چیز عکس بگیرد و آن را سریعا برای فرد خاصی ارسال کند. حتی اگر از نام مخاطب مورد نظری که می‌خواهید تصویر را برایش بفرستید، چندتای دیگر به صورت مشابه وجود داشته باشد، بیکسبی لیستی را نشان‌تان می‌دهد و از شما می‌خواهد تا مخاطب مورد نظرتان را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

با وجود دستیار‌های صوتی هوشمند قدرت‌مندی مانند دستیار گوگل، بیکسبی سامسونگ از آن چه که فکرش را می‌کردیم عملکرد بسیار بهتری داشته که البته دلیل این عملکرد عالی را می‌توان همگام بودنش به صورت کامل با بخش سخت افزاری گلکسی S8 و S8 پلاس دانست. در آینده نزدیک منتظر بررسی‌های بیشتر ما از این دستیار صوتی قدرت‌مند باشید.

نوشته دستیار صوتی بیکسبی شما را می‌بیند! اولین بار در پدیدار شد.