دستیار صوتی Bixby برای گوشی گلکسی اس ۸ به‌طور رسمی توسط سامسونگ معرفی شد

با اینکه انتظار می‌رفت شرکت سامسونگ به‌طور رسمی از دستیار صوتی Bixby به همراه گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در اواخر ماه مارس رونمایی کند، این سازنده به‌تازگی دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی Bixby را به طور رسمی معرفی کرده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

شرکت سامسونگ می‌گوید که دستیار صوتی Bixby از یادگیری ماشین استفاده می‌کند و به تدریج کارآیی آن بهبود پیدا می‌کند؛ هم‌چنین، این دستیار صوتی با نیازهای کاربران تطابق می‌یابد و یک رابط هوشمند جدید بر روی محصولات شرکت سامسونگ خواهد بود. دستیار صوتی Bixby به‌طور اساسی با دیگر محصولات مشابه در بازار متفاوت خواهد بود و یک تجربه تاثیرگذارتر را به کاربر ارائه می‌دهد.

اطلاعیه رسمی شرکت سامسونگ به سه ویژگی اصلی دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی Bixby اشاره می‌کند. به عنوان اولین ویژگی، دستیار صوتی Bixby تقریباً از تمامی وظایف و دستورات برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی‌هوشمند پشتیبانی خواهد کرد؛ این موضوع باعث می‌شود تا تعامل کاربران با برنامه‌ها ساده‌تر شود. به عنوان دومین ویژگی، باید اشاره کرد که دستیار صوتی Bixby با هر بار فراخوانی، به وضعیت برنامه در حال اجرا و متن در حال مشاهده اهمیت می‌دهد. این موضوع باعث خواهد شد تا دقت دستیار صوتی Bixby افزایش یابد.

به عنوان سومین قابلیت نیز، شرکت سامسونگ از هوشمندی بالای دستیار صوتی Bixby خبر می‌دهد. این دستیار صوتی هوشمند بنابر اطلاعات رسمی، می‌تواند بیشتر دستورات کاربران را (حتی در صورتی‌که اطلاعات کامل باشد) درک نماید و این موضوع دستیار صوتی Bixby را کاربردی‌تر خواهد نمود. البته در صورتی‌که اطلاعات ارائه شده توسط کاربر کامل نباشد، دستیار صوتی Bixby این موضوع را تشخیص داده و از کاربر می‌خواهد تا برای ارائه نتایج دقیق‌تر در هنگام جست‌وجو، اطلاعات بیشتری را در اختیار این برنامه قرار دهد.

Bixby

شرکت سامسونگ مدعی است که در ابتدا، تنها تعدادی برنامه از پیش نصب شده از دستیار صوتی Bixby پشتیبانی خواهند کرد و امکان تعامل با آن‌ها با استفاده از دستیار صوتی Bixby وجود خواهد داشت. البته به مرور زمان، طیف گسترده‌تری از برنامه‌های غیر سیستمی از Bixby پشتیبانی خواهد کرد زیرا شرکت سامسونگ در نظر دارد تا پس از عرضه گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، کیت توسعه نرم‌افزاری دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در اختیار توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث قرار دهد.

برای اینکه کاربران تجربه بهتری از کار با دستیار صوتی Bixby داشته باشند، شرکت سامسونگ یک دکمه اختصاصی را برای فعال‌نمودن این دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی در لبه‌‌ی گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود در پایین دکمه‌های تنظیم حجم صدا در نظر گرفته است که با فشردن آن، دستیار صوتی Bixby فعال شده و امکان استفاده از آن با وارد نمودن دستورات یا فرمان‌های صوتی، فراهم می‌شود.

البته دستیار صوتی Bixby تنها به گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ محدود نخواهد شد و شرکت سامسونگ در نظر دارد تا تعدادی از لوازم خانگی خود را که از اتصال به اینترنت پشتیبانی می‌کند (مانند تلویزیون‌های هوشمند) به دستیار صوتی Bixby مجهز نماید. شرکت سامسونگ مدعی است که در صورت ادامه‌یافتن سرمایه‌گذاری این شرکت بر روی هوش مصنوعی، اینکه Bixby در آینده چه خواهد شد؛ نامشخص خواهد بود زیرا این سازنده می‌تواند قابلیت‌های آن‌را گسترش دهد و محصولی کاملاً کاربردی و هوشمند را ارائه دهد.

دستیار صوتی Bixby در ابتدا از هشت زبان مختلف پشتیبانی خواهد کرد و البته عرضه آن تنها به گوشی‌های پرچم‌دار محدود نمی‌شود. به همین جهت، ارائه دستیار صوتی Bixby برای گوشی‌های میان‌رده جدید این سازنده که در سه ماهه اول سال معرفی شده است یا به‌زودی معرفی خواهد شد؛ غیرممکن نخواهد بود.

منبع: Softpedia