دستیار هوشمند نوکیا با نام دستیار صوتی ویکی به زودی وارد بازار می شود

دستیار هوشمند نوکیا با نام دستیار صوتی ویکی به زودی وارد بازار می شود
نوکیا اولین گوشی هوشمند جدید خود را معرفی کرد، پس از بازگشت نوکیا با گوشی نوکیا ۶ به بازار گوشی های هوشمند، اکنون خبر می رسد که این کمپانی به منظور رقابت با دستیاران صوتی مجازی به مانند سیری و دستیار گوگل و کورتانا، دستیار مجازی خود را راه اندازی خواهد کرد. دستیار هوشمند نوکیا با نام ویکی (Viki) معرفی خواهد شد.

شایعه شده است که دستیار هوشمند نوکیا به عنوان یک علامت تجاری برای دستیار صوتی شخصی با نام ویکی (دستیار صوتی Viki) در اتحادیه اروپا به ثبت رسیده است. در این برنامه، این محصول به عنوان یک نرم افزار برای ایجاد و نظارت بر دستیاران صوتی در موبایل و فضای وب با دانش دیجیتال و مبتنی بر دستورات صوتی توصیف شده است.

اگر چه نوکیا به نظر می رسد که بر روی یک دستیار صوتی برای دستگاه های خود مشغول به کار است؛ اما گمانه زنی های دیگر نشان می دهد که دستیار صوتی ویکی ممکن است که با دیگر پروژه های این شرکت نیز در ارتباط باشد.

به نظر می رسد که اضافه کردن دستیار هوشمند مجازی نوکیا به دستگاه های این شرکت برای ترند شدن محصولات نوکیا در بین کاربران موبایلی صورت خواهد گرفت.

اخیرا هواوی نیز اعلام کرده که قصد دارد تا از دستیار صوتی الکسا آمازون در گوشی پرچمدار بعدی خود که در ایالات متحده عرضه خواهد کرد، استفاده کند. اپل از سال ۲۰۱۱، سیری را به عنوان یک دستیار هوشمند مجازی به دستگاه های خود افزوده است.

دستیار صوتی الکسا از سال ۲۰۱۴ توسط آمازون بکار گرفته شد. گوگل، گوشی های هوشمند گوگل پیکسل که در حال اجرای ویندوز ۱۰ موبایلی هستند را به کورتانا مجهز کرده و سامسونگ شایعه شده که با دستیار صوتی بیکسبی در گوشی گلکسی اس ۸ خود پا به میدان رقابت خواهد گذاشت. به نظر می رسد که وجود یک دستیار صوتی هوشمند در گوشی های موبایل پرچمدار، در حال تبدیل شدن به یک استاندارد جدید است و مسلما دستیار هوشمند نوکیا نیز با همین دید، در دست بررسی و ساخت است.

.

منبع: gizmochina

نوشته دستیار هوشمند نوکیا با نام دستیار صوتی ویکی به زودی وارد بازار می شود اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.