دفتر مرکزی فیسبوک زیر دریا غرق می‌شود

کارشناسن اعلام کردند که به دنبال بالا آمدن سطح آب دریاها بخش‌های زیادی از دره سیلیکون که دفاتر مرکزی شرکت‌های بزرگی چون گوگل و فیسبوک را در خود جا داده‌اند، غرق می‌شوند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی گروهی موسوم به «ساحل ما، آینده ما» نقشه‌ای منتشر شده است که نشان می‌دهد بالا آمدن سطح آب دریا در خلیج نزدیک دره سیلیکون با سرعت هرچه بیشتر انجام می‌شود و این اتفاق می‌تواند تهدید جدی برای دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌های فناوری بزرگ محسوب شود.

بیشترین تهدید مربوط به شرکت فیسبوک می‌شود که دفتر مرکزی آن در زمینی به وسعت 430 هزار فوت مربع تاسیس شده و در ساحل خلیج سانفرانسیسکو قرار دارد. این مجموعه بزرگ توسط «فرانک گِری» طراحی شده است و ادارات موجود در آن گنجایش فعالیت 2800 نفر را دارا می‌باشند.

«لیندی لاو» یکی از برنامه‌ریزان ارشد کمیسیون توسعه و حفاظت از خلیج کالیفرنیا در این خصوص گفت: «فیسبوک بیش از دیگر شرکت‌ها در معرض این خطر جدی قرار دارد. این شرکت دفتر مرکزی خود را در منطقه‌ای ساخته است که کمترین ارتفاع از سطح دریا را دارد. هنوز به درستی مشخص نیست که چرا فیسبوک چنین منطقه‌ای را برای ساخت دفتر مرکزی خود انتخاب کرده است. فیسبوک بر این باور است که با سرمایه‌گذاری فراوان می‌تواند دفتر مرکزی خود را از خطر غرق شدن نجات دهد».

دانشمندان پیش‌بینی کرده‌اند پایان قرن جاری سطح آب دریا در این منطقه 1.6 فوت افزایش میابد و این تغییر می‌تواند ساختمان مرکزی فیسبوک را زیر آب ببرد.