دوربین‌های جدید اینتل امکان دید انسانی و سه‌بعدی را برای ماشین‌ها فراهم می‌کند

خلقت انسان آن‌قدر جالب و بی‌نظیر است که در ابزارهای نوین امروزی نیز سعی می‌شود از ویژگی‌های انسانی استفاده گردد. شرکت اینتل دو دوربین عمق‌سنج جدید از سری RealSense با نام‌های D415 و D435 معرفی کرده که امکان دید سه‌بعدی انسانی را برای انواع ماشین‌ها و دیوایس‌ها فراهم می‌کند.

به لطف پردازنده‌های RealSense جدید اینتل، هر دوی این دوربین‌ها به وسیله یو‌اس‌بی نیرو گرفته و قادرند که پردازش‌های مرتبط با عمق تصویر را در همان لحظه انجام دهند. از آن‌جایی که هر دو مدل این دوربین‌ها در همه شرایط نوری قادر به فعالیت هستند، پس می‌توانند در هر ماشینی که به سنجش عمق تصویر نیاز داشته باشد به کار بیایند؛ مانند پهبادهایی که از فراز آسمان تصویربرداری می‌کنند و یا ربات‌هایی با قابلیت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فعالیت دارند.

اینتل ادعا می‌کند که جامعه هدف این دوربین‌ها تنها توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان نخواهند بود؛ بلکه این دوربین‌ها می‌توانند در مراکز آموزشی و تحقیقاتی نیز مورد استفاده قرار گیرند. نحوه استفاده از این دوربین‌ها نیز بسیار آسان است. کیت توسعه اختصاصی متن باز اینتل برای این دوربین‌ها با نام RealSense SDK 2.0 در دسترس توسعه‌دهندگان و کاربران حرفه‌ای قرار خواهد گرفت. مدیر بخش RealSense اینتل در خصوص این دو محصول جدید می‌گوید:

بسیاری از ماشین‌ها و دیوایس‌های امروزی از سیستم تشخیص دوبعدی تصاویر مبتنی بر دید ماشینی بهره می‌برند اما با تکنولوژی RealSense اینتل که در کلاس خود بهترین محسوب می‌شود، ما فناوری‌های آینده را دوباره معنا کردیم تا مانند انسان ببینیم؛ پس حقیقتا ماشین‌ها و دیوایس‌ها می‌توانند زندگی انسان‌ها را غنی‌تر کنند. با اندازه‌ جمع‌وجور و حالت آماده به‌کار، دوربین‌های عمق‌سنج سری RealSense D400 اینتل نه تنها کار توسعه‌دهندگان را برای ایجاد مکانیسم‌های سنجش عمق سه‌بعدی در هر طرحی آسان کرده، بلکه آماده استفاده در محصولاتی است که در حجم بالا تولید می‌شوند.

دوربین‌های D415 و D435 هم‌اکنون با قیمت ۱۴۹ و ۱۴۵ دلار آماده پیش‌فروش هستند. مدل D415 از میدان دید محدودتر و شاتر چرخشی برخوردار است که جهت‌های اطراف خود را برای ثبت تصاویر، یک به یک اسکن می‌کند. این دوربین زمانی که سوژه‌ای با اندازه کوچک را رصد کرده و یا نیاز به اندازه‌گیری دقیق داشته باشد بسیار عالی عمل می‌کند. در طرف دیگر، دوربین D435 از میدان دید گسترده‌تر و شاتر سراسری برای ثبت تصاویر برخوردار است. این دوربین برای ثبت عمق در سوژه‌های متحرک و پوشش گسترده یک منطقه بسیار مناسب است؛ زیرا می‌تواند نقاط کور را نیز پوشش دهد.

نوشته دوربین‌های جدید اینتل امکان دید انسانی و سه‌بعدی را برای ماشین‌ها فراهم می‌کند اولین بار در پدیدار شد.