دوربین سامسونگ گلکسی اس ۷ ؛ بهترین دوربین گوشی هوشمند

اندازه دیافراگم باعث شده است که دوربین سامسونگ گلکسی اس 7 ، تا کنون، به عنوان بهترین دوربین گوشی هوشمند شناخته شود.

اندازه دیافراگم باعث شده است که دوربین سامسونگ گلکسی اس ۷ ، تا کنون، به عنوان بهترین دوربین گوشی هوشمند شناخته شود.

دو عدد F / 2.2 و f / 1.7 وجود دارند که می خواهیم روی آن ها بحث کنیم. اولین عدد، نشان دهنده دیافراگم دوربین آیفون ۶S پلاس و دومین عدد مربوط به دوربین سامسونگ گلکسی اس ۷، است. این ۰.۵ اختلاف، به دوربین گلکسی اس ۷ مزیتی می دهد که باعث شده، از دوربین آیفون پیشی بگیرد. مسئله ی اندازه ی دیافراگم دوربین، قابلیت بسیار مهمی محسوب می شود. اندازه دیافراگم، میزان گستردگی پورتال یک لنز است، میزانی که باز می شود تا نور بر روی سنسور بتابد. هر چقدر این دیافراگم بازتر شود، نور بیشتری به سنسور دوربین می تابد و زمانی که نور بیشتری به سنسور بتابد، عملکرد دوربین در شرایط نور کم بهتر می شود. f-stop کم به این معنی است که دیافراگم گسترده تر می شود، به همین دلیل F / 1.7 در دوربین گلکسی اس ۷ بهتر از F / 2.2 در دوربین آی فون است. ۰.۵ تفاوت، ممکن است به لحاظ عددی، کوچک به نظر آید، اما در واقع بسیار بزرگ است.

می توانید، تصاویر گرفته شده با دوربین آی فون ۶ اس پلاس و دوربین سامسونگ گلکسی اس ۷ را در ادامه ببینید:

می توانید، تصاویر گرفته شده با دوربین آی فون 6 اس پلاس و دوربین سامسونگ گلکسی اس 7 را در ادامه ببینید:

با دیدن این دو تصویر، این طور به نظر می آید که در زمان گرفتن عکس با دوربین گلکسی اس ۷، تعدادی چراغ روشن شده است، اما جالب است بدانید که این دو عکس تنها به فاصله چند ثانیه از هم گرفته شده اند. البته نرم افزار دوربین سامسونگ گلکسی اس ۷ ، کمی بیشتر از آیفون تمایل به روشن کردن تصاویر دارد، اما گشادگی دیافراگم است که نقش عمده ای را در ایجاد این تصویر روشن بازی می کند و واقعا باعث ایجاد یک تفاوت شگفت آور بین این دو تصویر، شده است.

سامسونگ اولین شرکتی نیست که یک دوربین با دیافراگم فوق العاده گسترده در گوشی های هوشمند پرمیوم خود تعبیه کرده است، اما اولین باری است که این کار به این خوبی انجام شده است.

لنز دوربین گوشی های ال جی v10 و ال جی جی ۴، با گشادگی دیافراگم  f/1.8  همراه هستند که تقریبا به اندازهی دیافراگم دوربین گلکسی اس ۷ نزدیک است. در واقع ال جی این گوشی های هوشمند را برای عکاسان جدی، به بازار عرضه کرده است. اما وقتی که دوربین ال جی V10 را با گلکسی اس ۷ مقایسه می کنیم، نتیجه کمی ناامید کننده است:

عکس با ال جی V10 گرفته شده است

عکس بالا با ال جی V10 گرفته شده است که به صورت منطقی در نور کم خوب است، اما ال جی، با گستردگی دیافراگم لنزها، باعث شده تا در تصویر، سایه روشن ببینیم. با توجه به برخی مشکلات فیزیکی پیچیده که قصد نداریم در اینجا به آنها بپردازیم، گشادی دیافراگم لنز دوربین، تمایل به ایجاد سایه در اطراف لبه ی تصاویر دارد. البته همیشه بد نیست وحتی برخی از عکاسان آن را دوست دارند.

مزیت نهایی دیافراگم گشاده، اثر نوری است که به نام”بوکه” شناخته شده است.

نگاهی به این تصاویر بیاندازید:

مزیت نهایی دیافراگم گشاده، اثر نوری است که به نام"بوکه" شناخته شده است.

ببینید که چگونه درپوش بطری که روی آن زوم شده، در دو تصویر یکسان است، اما پس زمینه متفاوت است. در عکسی که با دوربین گلکسی اس ۷ گرفته شده است، آنچه که روی آن فوکوس نشده، به وضوح دیده نمی شود که به آن بوکه می گویند. در تصویر بالا می توانید ببینیدکه بوکه های موجود در شات گرفته شده با دوربین گلکسی اس ۷،  از آیفون ۶ اس بیشتر است.

در آی فون، تمام فوتون ها، تا پایان تابیده می شوند، زیرا دیافراگم آن باریک تر است. بنابراین حتی بخشی که توسط لنز روی آن فوکوس نشده، نیز به وضوح دیده می شود و قابلیت بوکه را در آن کمتر می بینیم. اما فوتون ها در دوربین سامسونگ گلکسی اس ۷ به دلیل گشادی دیافراگم، پراکنده می شوند و یک حالت مات ایجاد می کنند.

نگران بخشی از تصویر که روی آن فوکوس نیست، نباشید، دوربین گوشی آنقدر کوچک است که بخشی که روی آن فوکوس شده، مهمترین بخش صحنه خواهد بود.

یکی مشکلات گستردگی دیافراگم لنز این است که کنترل تورنت فوتون را از دست بدهند و یک بوکه ی منحرف و زشت به جای گذارند، اما همانطور که می بینید، گلکسی اس ۷، اثر بسیار زیبایی ایجاد کرده است.

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته دوربین سامسونگ گلکسی اس ۷ ؛ بهترین دوربین گوشی هوشمند اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.